Beslutsångest
Nu är det såhär.. Ska ju till sollentuna, mässan (WIIEEE) och dit kommer även kaniner som jag ev. ska köpa. Här komemr kandidaterna:
kanin 1
Madagaskar, Hane, Lejonhuvad, stamtavla - 100kr pga de trodde han var en hona^^
kanin 2
g/s Japantecknad, hona, Lejonhuvad, stamtavla - 250kr
kanin 3
Lejonhuvad, madagaskar brokad, H-bevis, 1 ½år. bor i typ Örebro..
kaniner 4
5 Lejonhuvade honor, alla madagaskar, stamtavla^^
Vilka ska jag ta? Fundinixar på g/s japan honan, madagaskar hona och brokade eller madagaskar poöjken.. Det är mest beslutsångest mellan pöjkarna..^^
Dock måste jag veta om jag från brokade först^^.. Vet inte vilket hem hon väljer ännu..
Ville bara skriva av mig lite, berätta gärna hur du skulle gjort och varför! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det beror ju på vilka färger du vill avla på :) Själv skulle jag tagit ett avelspar, madagaskar ^^
1 lr 4 tror ja (: vet ej vrf ;)
jag är inte så förtjust i madagaskar så själv skulle jag valt den som var g/s japantecknad. Älskar den färgen :)

Jag skulle ha tagit madagaskar hanen. Älskar den färgen^^

Beror ju på Vilken färg? du vill ha.
Skulle tagit ett avelspar (madagaskar), brokade eller g/s-honan.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#3 Madgaskar på långhårgia kaniner är URSNYGGT! :)

#6: I så fall ska det vara massa fluff & inte bara man/kjol. Brokat på fluffiga kaniner är hur fint som helst :)
(haha, har ju 2 själv så.)
www.frihetenskaniner.se
Okey.. Jag har typ bestämmt mig nu..
Om jag får hanen i Örebro så tar jag nog honom och g/s honan.. Och ev. en Madagaskar hona.
Får jag honom inte blir det utantvekan Madagaskar pojken, g/s honan och ev. en Madagaskar flicka..
Så är det just nu :) Vi får se hur läget ändas :).
Kan ju tillägga att jag just nu har en blå hane och en viltgrå mantlad hona i Avel :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#7 Jepp :) Min ena hona är ju madagaskar + fluffig och hon är helt underbart vacker! Sen har jag en hermelin/teddy korsning som är blå brokad :) Underbara färger på båda!
Kanin 2 tycker jag :)) Men du måste ju välja själv ;)
Jag har nog bestämmt mig för att tinga g/s honan :D.
Han problemet får jag lösa lite senare ;). Och om jag ska ha en madagaskar hona löser jag också lite senare..
Har ju väntat hela mitt liv på en g/s japantecknad kanin! Och här kommer chansen, i en perfekt Lejonhuving :D:D:D:D
Så jag tror jag ångrar mig om chansen inte tas :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jag skulle ha tagit madgaskar hanen:) Älskar madagskar färgade kaniner^^,
#12; Jag med! Problemet är ju att det är viktigast med honor i dagsläget^^ Men det lutar åt g/s honan (säker på att jag vill ha den!) och madagaskar hanen. + ev. en madagaskar hona :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Oj vad mycket kaniner du köper då ;)
Själv skullle jag tagit G/S japan eftersom de är en av de färger jag satsar på ^^
#13: Bra val:) Så skulle jag nog också ha gjort.
#14; Jag vet :P Rutan och Molle i Oktober (eller var det November.. *virrig*) och så 2-3 nu :P. Men ska man ha avelsdjur ska man. Och nu när chansen dyker upp tar man den ;).
#15; :) Det känns bra :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vet du något om deras temperament? Kommer de från samma uppfödare? Isåfall kanske du kan rådfråga denna om vem hon/han tror passar bäst i Avel.
Jag skulle gått efter temperamentet i första hand, i andra hand föräldrarnas temperament och reproduktionsförmåga, därefter kommer kroppsform, pälskvalitet, färg osv om individen ska ställas. (I mina ögon alltså, behöver inte vara rätt :P)
Måste du tinga i förväg eller kan du bestämma dig där? Jag skulle gärna velat "klämma och känna" på dem först och träffa dem irl för att se om man faller för någon :)
#17; Jag vet inte riktigt^^ Jag tror jag skall tinga i förväg.. Men kan nog välja mer exakt på plats :). Men det är endel intresserade.. Så det är nog bra om man tingar i förväg :).
Jag ska bestämma mig i morgon :] Sjukt pirrigt just nu! :). Men jag är nästan säker på att jag tänker tinga g/s japanen och Madagaskar pojken :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag har tingat g/s japan honan! :D:D::D:D
IIIIIHHHHH
Så minst en liten knutte kommer få följa med mig hem den 5 Januari :D:D:D:D wwiiiee
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ang. hanarna och madagaskar honan vet jag inte ännu.. har inte bestämmt mig riktigt^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#19: Roligt! :D
#21; Underbart!
Hoppas jag lyckas bestämma mig nu bara ;). Tror nästan jag knåpar åt mig Madagaskar hanen också^^ Men det ska jag vänta med.. ska fundinixa över detta nu ;).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vad kul! Grattis x)
#23; :D Tack! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
bra val! ;D
#25; :D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Blanda inte madagaskar & japan g-s sen! Då kan du få japantecknade ungar, med grymt fula "slöjor".
#27; Ok.. Hur ser dessa ut?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
^ PM'at dig

skulle tagit madagaskar hanen också :) och använt honom till Rutan :)
#30; Jo jag funderar på det ;).
Sedan finns det ju en vit rödögd hane också^^ Med stamtavla.. Vad tror ni om det?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#31 vitt är jättefint på lejonhuvade kaniner men själv är jag inte förtjust i rödögda kaniner.. :P
#32; Jag är lite skeptisk mot det :P.
Fast har nu hittat en g/s japan hane också.. Dock kostar han 350.. (är inte rik precis x))
Ni får gärna tipsa om kaniner/uppfödare om ni vet några! (Lejonhuvud)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Pippi-Adolfs <333
www.frihetenskaniner.se
#19: Kul! :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#34; Jo ;) Har ju två där ifrån.. Dom har Madagaskar honor nu vet jag om iaf.. Funderar lite på en sådan^^
#35; Super roligt :D
Uppfödaren bor bara 10 min. där ifrån så hon kan åka och hämta henne nästan närsomhelst :). Så hon slipper sitta i en bil hela dagen :).
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Vad tror ni om en Whitetecknad zovelsiames pojke?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Alltså, det beror ju på vad du vill föda upp! Förstår inte riktigt hur vi ska kunna bestämma åt dig, när det inte är vi som ska avla på kaninerna.. ;)
#37 bild? (A)
Japantecknade hanen tycker jag du ska köpa oxå ;) fast då går jag bara efter färger, du ska självklart kolla temperament och hur bra teckning den har m.m… :P
#40; Problemet är att de bor långt bort :/ Så jag måste lite på uppfödaren.
Jag funderar på g/s Japantecknade hanen, Stamtavla, 350kr
eller
Whitetecknad zovelsiames hanen, Härstamningsbevis, 250kr.
Sedan ska jag köpa en hona, en blå, g/s japan eller någon siames. Det beror på lite vilken utan hanarna jag köper^^
Bilder på hanarna finns ->här<-
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Du ska köpa Fantasyas Simba!!!!!!!!!!! urgullig! älskar den färgen <3
#43; Funderat på honom^^ Men då kan jag inte para honom med Rutan sen. Så det vill jag inte ;)
Och nu får ni hålla i er! För jag tror att jag har bestämt mig!
g/s Japantecknade honan, SKA följa med mig hem den 5:e Jan. Det är bestämmt.
Sedan är jag 95% säker på att det är dessa jag vill ha:
Fantazyas Armani
Whitetecknad zobelsiames, H-bevis, 250kr
Och en hona
Brun Zobel, H-bevis, 50kr
Båda dom kommer kunna tas till Sollentuna mässan :).
Jag har typ bestämmt mig nu efter mycket velande hit och dit.
Och då blir kullarna lite ändra också!
Brun Zobel hona + ? - Redan i slutet av jan.
g/s japantecknad hona + Molle? - I Mars
Rutan + Molle - I Maj
:) vad tror ni?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
*putt*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#44 bra förutom att du glömde…. fantasyas Simba!! (A)
men du kan ju para honom med den g/s japantecknade honan (om de nu inte är släkt, jag kollade inte närmare på det..)
#46; Och om jag behåller en unge ur den kullen då? Vem ska jag para den ungen med (om det är en hona). Så måste man tänka ;)
Jag tror jag bestämmt mig nu :) Iaf om hanen.. Ska fundinixa lite mer ang. honan.. Men jag gillar henne! Super fin. Skulle dock önska, att jag (som twinnie sa) kunde åka och hälsa på dem innan.. Men dock finns ju nu inte möjligheten och jag måste lite på uppfödaren :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#47 men… det struntar vi i ;) xD skoja bara, men jag skulle jättegörna vilja ha honom….
ja, det bästa är ju om man kan hälsa på de och kolla hur de är och så.. synd att det inte går.
#48; Hah ;) Köp honom du då (?)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#50; Nix.. Han är fel färg för mig :P. Hade han funnits innan jag köpte Molle och Rutan hade han nog vart min^^. Vill inte ha en Mantel hane. Det har jag haft bestämt redan från början. Och då måste man stå emot ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Om jag ska vara helt ärlig skulle jag har gjort såhär:
Jag skulle inte köpa någon utav de kaniner du rabblat upp i tråden, utan tagit mig tiden att leta upp en seriös uppfödare i närheten av mig och sedan åkt och tittat på deras kaniner. Klämt och kännt på både föräldrar och kaninerna i fråga.
När det handlar om vuxna kaniner tycker jag att man bör vara väldigt petig. Speciellt när man ska använda kaninerna till Avel. Vad gör du om kaninerna är revirtänkande, har hemsk pälskvalité eller är allmänt elaka? Honor som är så när de är vuxna för även vidare detta till sina ungar.
Vad jag vill säga är att jag tycker att du borde tänka igenom lite mer innan du tingar vuxna kaniner. Kanske kan du be om att få tinga på plats, efter att du kikat lite på kaninerna ordentligt?
Bara min åsikt, och vad jag hade gjort om jag var i din situation.
#52; Jag har pratat med uppfödarna väldigt länga och diskuterat hit och dit frågat och frågat lite mera. Och jag ska kolla närmare på kaninerna på plats, märker jag då att kaninerna verkligen inte är bra så tar jag inte hem dem. Men då kaninerna är efterfrågade är det en säkerhet att ha dem tingade. Det betyder inte att jag är 100% på att köpa vilket jag kommit överens med uppfödaren om^^. Sedan finns återlämnings garanti också.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#51 jaha… ^^