Lyfta i öronen! :(
Hej!
Ville bara dela med mig av min ilska eller något..
mammas nya man kom in och frågade om han fick kela med Müsli alldeles nyss.. svarade javisst, men så lyfter han upp henne i ÖRONEN!
för helvete, gör inte det jätteont för henne? :(
vi har ju inte haft henne speciellt länge heller, det kanske blir värsta törnen i hennes förtroende för oss, eller?
ÅH USCH, JAG SKA SKÄLLA PÅ HONOM!
Fy f*n vad taskigt! Stackars kanin!

fyyy! det gör jääääätteont för kaninen. skäll på honom!
det är absolut inte bra att lyfta en kanin i öronen! bra att du ska tala om det för honom!

Nej gud, stackarn , skäll på honom!

Nej skäll inte på honom, för han visste säkert inte om att man inte ska göra det, och menade inget illa. Det är en gammal tro och handhavande som gör att vuxna människor lyfter kaniner i öronen än idag. Mina farföräldrar gjorde det alltid, och andra också som hade kaniner i trakten, när jag var liten.
Förklara varför för honom istället..
Stackars kanin!
Fråga honom om han själv skulle vilja att någon lyfte upp honom i öronen!?

STACKARS KANIN :'( ÅÅÅÅ

Men usch!
Tycker inte heller du ska skälla på honom, gör istället som PRO_Anders säger..
Stakars kanin :(
'Skäll inte utan säg bara till att man inte ska göra d å d gör ont för kaniner etc.

Din mammas nya man ville nog bara visa att han är intresserad av dig och dina djur. Antagligen menade han inget illa, men det blev så fel ändå. Tycker som den andra att du skall berätta att du inte vill att han lyfter din kanin så, men att han gärna får kela med kaninen om han lyfter rätt.

GAAH STACKARS LILLA MÜSLI!
jag skulle blivit asförbannad och typ " NEEEEEEEEEJ " o.o
Men usch!
Usch..
Men jag tycker inte heller du ska skälla på honom, utan förklara för honom lugnt i stället :). Du kan ju också säga att det är roligt att han visar intresse för dig och din kanin. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com