Sälja kanin
Hej!
Har någon tips? på vart och hur man kan få sålt en kanin? Jo det är så att jag har en kanin hona på drygt 1 år, hon och min hane har slutat att gå ihop så måste tyvärr sälja henne då båda två behöver nya vänner. Har lagt upp en annons på blocket utan vidare framgång, och nu tar ju tyvärr inte smådjurschansen emot. Måste få sålt henne ganska fort nu då hon är i behov av annan kanins närhet och så men vill ju även att hon ska få ett bra och tryggt hem.
På bilderna kan ni se den lilla damen :)
Skulle någon här vara intresserad så kan ni gääärna kolla in annonsen på blocket ”Underbara Ophelia” 💕😇
Är hon kastrerad? Om inte så kan kastrering hjälpa så de kanske kan börja gå ihop igen (då man slipper spökande hormoner som kan göra de lite aggressiva mot varandra). Ordentligt utrymme med mycket gömslen kan också hjälpa (och flera toalådor/ät stationer).
Jag har haft två (okastrerade) honor (mamma och dotter) som bodde i hop men sen en period inte "tålde" varandra (för trångt utrymme bla) men med lite omstrukturering av miljön och lite trixande så fick jag ihop dem igen och de gick ihop utan större problem (de behövde dock utrymme att kunna separera när mamman brunsta för då blev hon extra grinig) tills mamman försvann (då kastrera jag brorsan och syrran fick gå med honom för resten av sitt liv).
Önskar i efterhand att jag kastrerat de båda för då hade de säkerligen varit mycket lugnare mellan dem då de sluppit brunst perioderna.
Just nu är marknaden mättad på kaniner så tyvärr kan det vara svårt att hitta nytt hem till henne så bäst är att försöka göra allt för att lösa situationen hemma hos er i första hand.
Sen kan det hjälpa om du skriver vart i landet du bor (om någon är intresserad).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#1: Dom har massor av gömställen samt toa lådor, och stor yta att kunna springa på 🙃
Tråkigt att dom inte går ihop längre. Som ovan författare skriver så är marknaden på ”vanliga” kaniner ganska mättad just nu. Kaniner med stamtavla säljer oftast bättre, även kaniner till självhushållning.
Mitt tips? är att kolla in diverse kaningrupper på facebook om du har det.