Hjälp!
Vet inte hur jag skall göra!
Jag har en otroligt vacker hane som kastrerades för någon månad sedan då han kissade på mig hela tiden. Nu har han slutat med det, men han attakerar mig hela tiden och försöker bita mig.
Jag kan öppna buren och klappa honom ibland och då njuter han verkligen, men då fort jag släpper ut honom i köket så biter han mig och mina barn. Min sambo har han respekt för och är han lite rädd för.
Jag känner att jag börjar tröttna och jag blir vansinnig när han ger sig på barnen. Samtidigt så tycker jag så otroligt mycket om honom.
Han är ca 6 månader nu. Kan detta beteende gå över?
Vad skulle du gjort?
Han är troligen i tonåren…
Jag vet inte hur jag skulle gjort, låter inte kul:/ Mina kaniner har inte varit i tonåren så dem blivit aggressiva…
Hoppas nån annan kan ge dig svar:)
Kramar//Carro
Han är förmodligen i tonåren.. Då går detta betende över..
Vet inte vad du ska göra.. Mina kaniner blev aldrig aggresiva..
Lycka till med honom iaf!
Ett tips? är att säga till på skarpen om han biter eller så..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Japp, som de andra säger så är det nog tonårsåldern som spökar.
Min ena hona var väldigt aggressiv i tonårsåldern. Hon attakerade och bet nästan så fort hon fick chansen. Det har gått över nu, efter några månader.
Men du ska inte visa dig vara rädd för honom. Om du t.ex. just skulle lyfta upp honom och så attakerar han då ska du fortsätta lyfta upp honom, annars förstår han ju att han bestämmer. Du kan använda handskar ifall han biter hårt..
Min uppfödare tyckte att jag skulle ta på mig tjocka vantar och sticka in handen i buren till honan, sen om hon kom fram och attakerade skulle jag boxa till henne. Jag gjorde aldrig det, det lät för brutalt. Jag tror bara det hade gjort henne ännu räddare för mig..
Men man får försöka stå ut, det kommer gå över om det är tonårsåldern.

Ja, det är "slyngelålden"..håll ut, han blir lugnare med tiden..
Håller med de andra, det är tonåren som spökar!

Tack för era svar!
Hoppas verkligen att det är tonåren och att det går över, annars får han bli utekanin till våren. Jag köpte honom för att ha honom löst inne, men det har varit riktigt jobbigt i många månader nu och jag börjar snart ge upp.
Efter ha läst era svar fick jag lite hopp om att det kan bli bättre. Så det är bara att härda ut ett tag till.
Han bet mamma i julas också när hon var här. Hon blev inte glad!
om han är i tånåren så skall du kela så mkt som möjligt så kan han bli lungnare.. men inte helt
d e va ja tkr ^^

#6 gud så fin han är :]