Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 467 ggr
emmahedstrom
0

Långpromenader

Jag är ute med Mulle minst 30 minuter varge dag och oftast flera gånger om dagen. Först öppnar jag burdörren så han får springa ut och in i inhägnaden ett tag. Sedan går jag med honom i koppel på baksidan som är stor. Jag vågar inte ta ut honom i skogen för vi har så många hundar och hundägare som är ute och går i skogen och Mulle blir så rädd för dom men det funkar ibland.

Skulle vilja ha förslag på olika lekar och ställen man kan göra/gå med sin kanin?

Här kommer lite förslag ifrån mig ^^
Om man bor vid en lekpark så kan man ta kaninen dit.
Och om man vill träna att hoppa lite kan man ta en vanlig stege och lägge ner på gräsmattan så får kaninen hoppa längs den.

Clariiz
0

#0; Skulle inte rekomendera stege då den inte går att at riva^^

Tunnlar, kull, spela fotboll (med tennisboll/fotboll/handboll).

Ut och gå, hoppa. Finns massor :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sotis
0

Man kan lära dom olika konster :)

[Niike]
0

#1 Dock blir det ju inga höga hinder med stegen, utan mer som bommar.. Bommar som man lägger ut på makren går ju inte heller att riva:)

Clariiz
0

#3; Men de ligger ca 2-3cm ovanför backen och är ca 2-3cm tjocka själva^^ så det blir en liten höjd.. Och den går inte att riva..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BuNNaj
0

Jag tror nog att ingen kanin har dött av att gå över 2-4 cm höga bommer :)

Feliciaa
0

Finns massor att göra :)

Man kanske kan bygga upp en hinderbana till kaninen :) Typ med hinder och tunnlar och såna saker :D

btw, min kanin heter också Mulle :D

emmahedstrom
0

Håller med #3 och #5.

#6, ooo :9 fina namn våra ninizar har ;)

ciss
0

Det är ju inte värt att riskera att kaninen gör sig illa! Bättre att använda annat material för att vara på den säkra sidan.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Feliciaa
0

#7 Japp xD (a)