Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 714 ggr
denisesalomonsson
0

Kal fläck?

Jag kom jusst upp ifrån källaren där kaninerna bor och jag tog med nalle upp för att visa mamma en sak. nalle har en kal fläck på ett yttre lår. Ungefär en liten bit kanske 1 cm ovanför svanse Vad är det för ngt? är det farligt??

tacksam för svar.

denisesalomonsson
0

putt

Clariiz
0

putt

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BiancaW
0

Visa bild?

denisesalomonsson
0

Har tyvärr ingen bld och har inte tillgång till det nu heller (ingen datasladd). Men kanke kan förklara? ;P

Det är liksom helt hårlöst på en rund fläck på låret och jag blir lite orolig eftersom det kanske är nåt farligt.  haha jag suger på att förklara men kanske NÅN förstog :P

Clariiz
0

Går han med någon annan kanin?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Går han tillsammans med någon kanin eller annat djur, som kan ha skadat honom? Kliar han sig mycket? Andra symptom?

Fiona
0

kan ju vara ringorm .. ? bor han tsm med nån annan kanin ? Isf kan det vara ett rejält bett han har fått .  . Om inte ring vet. och hör .. ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

denisesalomonsson
0

Han bor med ett marsvin och dom är typ bästisar :') Aja, nej han kliar sig inte mer än nödvändigt ;P Och det är inte sår eller ngt bara liksom "pälslös" med det är inte mkt päls som är borta men ändå så det syns "/

[Kaninfluff]
0

Ponti har så varenda sommar, han typ "biter" av sej pälsen så det blir en kal fläck, typ som en 5 krona. men på vintern växer det alltid tillbaka :S

denisesalomonsson
0

finns det ngn sida elr tråd där man kan läsa om ringorm?

Fiona
0

#8 okej vill bara tillägga att de inte är bra att kanin coh marsvin bor tsm .. Rionh vet för säkerhets skull :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clariiz
0

#8; Då kanske han fått sig ett bett då..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

denisesalomonsson
0

#11 men dom har bott tsm i 3 år och nalle (kaninen) skyddar marsvinet jätenoga , och jag måste bara berätta de här; En gång när min moster kom hem till oss tog hon med sina hundar och så kom en av hundarna i full fart in i mitt rum och nalle skulle skygga kolan så han puttade in alltså puttade in kolan i ett hus och ställde sig och morrade åt hunden ;o ;P

P.S vi tror att nalle har ringorm vi ska te vet på fredag och ta ut en salva (:

Fiona
0

#13 ja okej men marsvin behöver ändå en kompis i marsvinsformat för dom kan prata samma språk de kan inte kani och marsvin. Och har marsvinet någon gång visat kärlke till kanine ? :P vi hade de så förut men kaninen var på dom hela tiden så det funkade inte .. Men iaf lycka till ;)

Jenny

denisesalomonsson
0

#14 ja det har han :) han sover med han och springer efter kaninen vart han än går x'd

aliciia
0

#15 , det är lag på att marsvin Måste gå 2 och 2

aliciia
0

och det är inte det billigaste om man blir anmäld..

Ync
0

#16: Om hennes marsvin inte gillar andra marsvin då?
endel marsvin går helt enkelt inte ihop med andra,

en av mina bästa kompisar hade två marsvin, den ena dog. ( tyvär ) och det andra marsvinet gillar inte andra marsvin förutom hanar, och min kompis vill inte kastrera en hane bara för det. Det är  ganska stor risk att de dör.

aliciia
0

#18.. bara för det är en hane betyder de inte att de e störra chans att de slåss, ja har bara haft hanar, och de har inte varit ett enda slagsmål.. mitt ena marsvin Popcorn han gick me sin bror Trazzle , har Trazzle dog så åkte vi till en uppfödare såfick han träffa flera så marsvins bebbar :)

Ync
0

#19: Jag sa ingeting om att det var en hane.. :S
Hennes marsvin kanske helt enkelt trivs bättre med en kanin, som den har bott med i många år.

aliciia
0

#20 ,

en av mina bästa kompisar hade två marsvin, den ena dog. ( tyvär ) och det andra marsvinet gillar inte andra marsvin förutom hanar, och min kompis vill inte kastrera en hane bara för det. Det är  ganska stor risk att de dör

aliciia
0

Joo, marsvin lever med marsvin
kaniner med kaniner

denisesalomonsson
0

#22 jag har prövat med ett till marsvin men det går inte dom slogs bara "/ mitt marsvin gillar inte andra marsvin