OT - Novell
Jag med mina noveller.. ;p Här är iaf en jag skrev nyligen, vill gärna ha kritik.
--------
Jag stirrade på det fula ansiktet. Ansiktet som tillhörde personen jag hatade. Den där fula människan, som inte gjorde mer än att förstöra.
Och hur alla älskade henne. Hur alla berättade hur fin hon var, hur glada de var över henne. Det äcklade mig, hur kunde man gilla en person så mycket? En sån hemsk person med ett så hemskt utseende.
"Kan du inte dra åt helvete?!" röt jag. Hon bara log. Stort och elakt. Hon visste vad det var, hon visste hur mycket hon rasade mitt liv. Hur mycket hon trubbel hon orsakade bara igenom att finnas.
Jag betraktade hennes bruna hår. Fyfan vad fult det var. Jag hatade det, jag hatade hela henne. De fula kläderna, de förfärliga leendet och de ovårdade händerna. Med all min kraft borrade jag in naglarna i hennes arm, rev. Blodet sipprade fram och nu var det min tur att le ondskefullt. Hennes leende dog ut, istället tog tårarna över. Hon satte sig på huk, grät och grät. Jag skrattade, det här vad var hon förtjänade. Detta var vad hon var värd, ingenting. Ingenting mer än smärta.
"Det är ditt fel" förklarade jag när samvetet ryckte tag i mig. "Ditt jävla fel, allt är ditt fel!" Hon borrade in sina ögon i mig. De blå avskyvärda ögonen. Fy hur jag hatade det. Måste hon vara så eländigt ful? Kunde hon inte vara mer normal? Mer som alla andra?
"Herregud människa, du är patetisk" fortsatte jag. Hon nickade långsamt, tittade ner på sin arm igen. Blodet hade slutat rinna, nu fanns bara ett fult ärr kvar.
"Och förstör gör du, hela tiden" Hon nickade igen, snabbare denna gång. Som att hon höll med mig fullt ut. Hur tragiskt var inte det, att hon höll med om hur misslyckad hon var? Ilskan bubblade inom mig, fingrarna kliade. Jag ryckte åt mig en kniv, såg hennes förskräckta min. Skrattade rått åt den, fy så rädd hon blev. Full av hat lät jag den dras över hennes kind. Hon kvävde ett skrik och jag såg hur hon kämpade imot förtvivlan. Jag kastade iväg kniven och betraktade henne igen. Värdelösa, hopplösa människa! Varför finns du?!
Jag la huvudet på sne. Om det varit någon annan skulle hon lätt tagit sig härifrån. Hon skulle lätt kunna säga ifrån, ge tillbaka. Men det gick inte, hon kunde inte fly sålänge jag skadade henne.
Man kan inte fly ifrån sig själv.

Den var genomtänkt, det märks. Du är jätteduktig Emmy, fortsätt! Intressant läsning som vanligt. _"Man kan inte fly från sig själv .."
_Berättelsen var liksom VACKER om du förstår vad jag menar men jag tycker inte att ordet "fult" passade in. Låter lite konstigt att säga så, men jag tycker att det ser konstigt ut i berättelsen. Ordet ful/fult/fula näms 8 gånger.
Och att det blir ett ärr direkt - hon får naglarna i armen och det blöder sedan blir det ärr. Vanligtsvis tar det ett tag innan det blir ett ärr. Först ett sår, sedan en sårskorpa och efter det ett ärr?
Annars - tummen upp!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#1: Ok, ska tänka på det med ordet fult.
Anledningen till ärret var att det skulle avspegla tidsperspektivet. Tror dock jag inte lyckades särskilt bra, ska skriva om det lite ikväll så att det framhävs tydligare. Meningen var att det skulle på något sätt visa att detta pågick länge. Men nu när jag läser igenom den igen märker jag att det blev ganska fel :P
Men tack för kritiken! :)

:)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Wow, den var svinbra! Man ville fortsätta läsa och funderade på vem denna "fula" människa kunde vara. Men håller ändå med ciss, fult passar inte riktigt in.
Jaja, var det en början eller kommer det en andra novell? Vill läsa mer av digh ;)
#4: Jag vet inte riktigt, jag har ganska svårt att få igång skrivandet. När det väl är igång kan jag dock inte sluta, med denna har jag hunnit med tre skriverier idag (en novell om guds synvinkel på männskligheten och e början på en berättelse om en flicka med fotografiskt minne samt att hon är selektivt stum)
Men ev. så kommer det en fortsättning, beror på om jag läser den t.ex idag/imorgon och får lite insperation :)
Gud vad bra du är! :O :D
Jag satt som klistrad och bara läste! (+ att scream- tokio hotel var på samtidigt :P)
SJUKT BRA!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6: Aw, tack (:
#7; Blivande författare kanske? (a) :')
Skriv en till Bill :P Och kasta ner på scen i April ;) Tejpa fast på en sten eller nåt x'D
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#8: Haha, jag vet inte.. Känns som att det går bättre med dikter, lyckas uttrycka mig bättre då :P
Jaa, ellerhur. Får bara akta så han inte får den i huvvet o_O
#9; Det skulle vara nått du ;) Dagen efter: ^^Bill Kaulitz, dog under framträdandet, fick en sten i huvudet som kastats av ett fan. På stenen fanns en dikt om kärleken till honom^^
Du MÅSTE skriva flera! Blir typ aldeles rörd av dina texter!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#10 HAHAHAHAHHA
jättebra! men jag tänkte oxå på det där med ärret. Men superbra, verkligen
Den var jättebra.
#10> Har skrivit lite som jag lagt upp på skrivlust.ifokus =)
Den var jätte bra!!
Super! Jag blev helt fast vid den! Det kändes som jag kände igen mig .. som min syster! Att min syster var den som skrev, och att hon hatade mig så mycket. Läskigt, men det kändes så.. För vi bråkade imorse, värre än vanligt, och jag fick veta hur ful jag var, hur mycket hon hatade mig, att mamma bara älskade mig (för mamma "stod på min sida" i bråket) .. osv osv.. Men nu behöver vi inte gå in mer på det. Tyckte bara det var läskigt att jag kände igen mig lite.. Nu tror ni min familj är värsta våldsam och att vi typ dödar varandra var & varannan dag - men jag kan lugna er med att så är det inte:P Bara min syster som får sina ryck, på sin så kallade syster .. Skitbra Emmy!<3
#16> Aw, gumman <3 Det är väl bara att hon blev typ sur eller nått.. HON ÄLSKAR DIG IALLAFALL!
Det vet jag!
Tack btw :) <33
#17: Hon får sina ryck;D Hon är konstig .. Helt tvärt emot mig, och allt jag gör är fel:P Men wtf, ibland är hon min syster, men inte idag.. Men nu pratar vi inte mer om det för det är diin tråd och då är detta OT! x) <3
#18: Vi kan snacka på msn om du vill :) <3
#19 Spelar ingen roll, men nu gick ju du ändå xD <3
Superbra! Du är verklgen duktig på att skriva, det var beskrivande och allting. :) Tyckte slutet var det bästa av allt. :)

Wow, SUPERBRA!
Jag tyckte det bara var lite konstigt med ärret som #1 sa, annars var det skitbra!