Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselkanin
Läst 144 ggr
Kanin och hamster
0

Kanin under matbordet

Hej jag har en fråga jag har funderat på väldigt länge. Ni med frigående kaniner hur gör ni för att undvika att kaninen äter upp allt under matbordet ? Själv har jag en kanin som är frigående på mitt rum dock inte på natten, hon springer under matbordet så fort hon får chansen och äter allt hon kommer åt. Jag är ju såklart orolig att hon ska få i sig nått och bli sjuk.

Kanin och hamster
0

Ska nämnas att till matbordet finns en liten typ korridor som min kanin gillar att springa i och utforska runt om kring. Jag vill ju låta henne spring där så att hon inte bara behöver vara på mitt rum men ja hon springer också under bordet när hon får vara i den ”korridoren” 😅

Fridaaaa
0

Nu har jag inte frigående kaniner men hade spärrat av till köket medan ni äter :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kanin och hamster
0

#2: Ja då brukar jag stänga in henne på mitt rum när vi äter. Dock är det smulor under bordet hela tiden då vi är många i familjen så hon käkar upp alla smulor sen när hon får chansen 🙈

sp0ngeb0b
0

Oj, mina kaniner har aldrig ätit nåt jag tappar pp golvet. Inte ens om det är pellets, morot eller något annat som de gillar. Ibland har jag av ren lathet lämnat något i flera dagar och ändå är det ingen som tar det 🙈 men jag antar att det enda man kan göra är att stänga ute kaninen, försöka undvika att spilla och sedan sopa/dammsuga efter varje måltid. Eller bara äta kaninvänlig mat. 😉

Kanin och hamster
0

#4: Oj Hahah jag trodde typ alla kaniner dammsög golvet vid matbordet men tydligen inte. Ja vi får nog helt enkelt försöka spilla mindre mat och sopa upp mer.

Arcade-Foodie
0

Konstigt nog har mina kaniner rutinen att när de är middag så äter de sitt hö i lådan. Men om kallar på dom kommer de med fullfart samt man får se till att inte spilla när man äter. Jag hade en dammsugare till kanin som gick sina ronder.

Kanin och hamster
0

#6: ja det gör min kanin också varje middag ska hon också äta på sitt hö exakt samtidigt. Hahaha det det ju också väldigt kul ut när de sniffar sig till maten nosen går på lite på högvarv.