Bara gräver och biter!
Min kanin gräver alltid bort allt hö som jag lägger in i inneburen. Och handdukar och sånt gräver han och biter i. Kan det finnas nån orsak till att han gör så och kan man få han att sluta göra det? Behöver hjälp!
Gör det något att han gräver runt i hö? han tycker det är kul, kaniner gör så :)
om du verkligen inte vill att han gräver runt i höet kan du ha e höhäck men jag tycker inte det är nödvändigt.. har du en innebur?
oj såg nu att du skrivit att du har en innebur. men du kan ju ha spån som botten material?

Kaniner älskar att gräva ;) Så är det helt enkelt! Och om han biter på handduken ska du ta bort den. Han får i sig trådar från handduken och det är inte bra för hans mage :)
Ok, det är bara det att det blir så höigt där inne. I uteburen gör han aldrig så. Men när han biter i handduken så sväljer han inte trådarna, men han får gräva, men om han biter på handduken, tycker ni att jag ska ge han pinnar att gnaga på då?
Pinnar ska de ha. Handdukar har inget tuggmotstånd!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
nä, för egentligen ska han ligga på handduken, men han bara biter och river i den. Han har fått lite pinnar att gnaga på nu.