Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 9960 ggr
BiancaW
0

Se kön

Ja jag behöver lite hjälp med att se könen på våra små kaninungar. Jag är öppen för tips? och bilder ;)

Hur gamla ska det vara för att man ska se könet bäst? 4-5 veckor?
Har aldrig gjort det förut.

Sandra-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är inte så duktig på sånt, men jag tror man ska kunna se vid 5-6 veckor beroende på hur duktig man är på att skilja. :) Kolla bilden så ser du hur det ska se ut.. ;)

BiancaW
0

Putt

Sandra-
0

http://www.geocities.com/dutchrabbitinfo/sexing.html Här är en äkta bild, den kanske man ser bättre på? :P

Lizzan
0

Haha, tråden full med porrbilder (A) ;)

BiancaW
0

#4 X)

Tack för tipsen, men är öppen för fler ;D

Clariiz
0

Hane:

När du trycket lätt över könet kommer det upp som en liten "pinne" på "pinnen" är det enn runt hål.

Hona:

När du trycker lätt över könet kommer det upp en spricka

Sicken fin förklaring.. Lättast är att jämföra med äldre kaniner..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

senna
0

Hane:
När du trycker lite lätt ovanför könet kommer det fram en liten penis. det ska då vara ett "hål" i mitten på penisen.

Hona:
När du trycker på könet kommer det fram en liten "penis" då också, men då ska det inte vara ett "hål" på den, utan det ska vara ett rakt streck neråt.

kanske inte så bra förklarning. men lycka till.

ciss
0

Lycka till :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Hahaha ^^, Jag tycker det är jättebra bilder och bra förklaringar ;) Nu kan du inte misslyckas!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

denisesalomonsson
0

lycka till :)

Ellen95
0

Lycka till^^ Kollade könen på en av mina kaniners ungar. Ser ut att verka stämma^^

BiancaW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket borde klara det här ;D

Men nu är dem ca. 3veckor, hur gamla tror ni dem ska vara för att jag ska kunna se? Det är första gången.

[Niike]
0

#13 Om det är första gången kan det vara svårt. Könen är väldigt lika när kaninerna är små .. Kanske vid 6-7 veckor. Tror inte du kommer kunna se redan nu, då krävs det nog en hel del tidigare kunskap om det:) Jättesöta kaniner!

senna
0

#13 - jag själv kunde se könen redan när de var ca. 5 veckor, och då var det första gången för mig. Men jag vet inte, kanske vid 6 veckor? ..

Lizzan
0

Lycka till!

Dior_94
0

Lycka till!

sputtnick_plexus
0