Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninens-mat
Läst 117 ggr
[EM_L]
1

Vilka kaninpellets och foder är bäst?

Har börjat att komma till den punkten att jag behöver byta kaninpellets för att de ökar så mycket i pris och jag har ingen lust att spendera nästan 100 kr på bara 600-700 g. Och med tanke på inflationen överhuvudtaget blir det jobbigt.

Så jag undrar ifall någon känner till något märke som har bra värden och som liknar Cuni Complete, Brit och Selective som inte är nödvändigtvis för dyrt?

flocken
1

Jag använder Carrier. Har gjort i alla år. Men mina får mest krossad havre. Båda finns på lantmännen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Goldie2010]
1

Jag använder burgees kaninfoder😊Tycker det funkar jättebra. Innehållsförteckningen verkar vara bra också:D Har inte priset i huvudet.. får kolla😅

• Redigerat 2022-09-12 07:50 av [Goldie2010]
sp0ngeb0b
0

Av den lilla research jag gjort (jämförelse av några av de vanligaste märkena) är Cuni complete och Oxbow de enda jag skulle vilja köpa baserat på innehållet. De andra innehåller enligt mig för mycket onödiga saker som inte nödvändigtvis är nyttigt för kaniner… Jag ger dock väldigt lite pellets så för min del är inte priset någon avgörande faktor, har därför inte tagit hänsyn till det.

[EM_L]
0

Ah. Jag funderade själv på Lottie iallafall.

Mina8kaniner
0

#0: På granngården finns det billigt, men alla kaniner tycker inte om det så isf brukar jag blanda ut. 🤍

Samantha_
0

#0: Jag använder Selective blandat med Cuni complete men bara en te-sked per dag (inne-kanin) så det räcker några månader du kan köpa mycke och så blir det billigare i längden