Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 486 ggr
[Catteklina]
0

Kaninen bits!

Är det någon här inne som har ett bra tips? på hur man gör med en kanin som bits?

Min BJ har börjat bitas, eller ja, han har bitit mig en gång, annars så brukar han mest "nafsa" på kläderna, men idag gav mig ett rejält bett, inte så att det började blöda, men det blev ett blåmärke av det. Jag fyade honom, men vet inte om det ger någon bra inverkan.

Jag är super mega tacksam för bra tips?, då det blir svårt att hantera en bitande BJ när han är fullvuxen :/

Btw, God jul alla ;) -Catarina

[Catteklina]
0

What!?
Ingen? :(

[Catteklina]
0

*puttar upp den en sista gång nu gå*

MarHai
0

BJ kan vara hemska när de kommer in i tonåren.
Har många fina märken efter mina. Min första jätte kom aldrig ur det, så jag lämnade tillbaka honom till uppfödaren, men inte ens hon klarade av honom.
min andra jätte, har kvar henne fortfarande, var otroligt snäll i början, men sen blev hon ett monster på 6 kg. Hon såg till att jag inte kunde använda vänster arm på flera veckor, de har otroligt starka tänder och klor kan jag tala om!

Jag hoppas din jätte kommer ur den perioden snart.
Rör dig försiktigt, attakerar hon så skrik inte, eller "slå".
Ett tips? är att maila en erfaren jätteuppfödare, jag kan rekomendera Marit Carselind, Åsbrinkens kg.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Catteklina]
0

#3 Jätte tack för svaret!
Nej, han bet mig igår för första gången när jag bar honom, antar att det inte passade honom just då :/ Fyade honom och ingenting mer, visste inte riktigt vad jag kunde göra. Innan dess så har han varit en ängel (nästan hela tiden) nafsar och drar i kläderna när han vill ha igång bus, men annars inget. Vet att den första veckan så sparkade han oss så ofta han fick chansen, men slutade sen med det.
Han är ju trots allt bara fem månader, så förhoppningsvis kommer han ur dessa fasonerna.

Jätte tack igen! Ska mejla henne ifall hans bitande fortsätter, hoppas verkligen att det var en "en-gångs-händelse".