Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbur-och-aktiveringbur
Läst 133 ggr
Ainsel
0

Flervåningsbur?

Ska flytta och kommer då ha mindre plats till mina kaniner. De är frigående under dagarna men behöver fortfarande stängas in på natten för att inte ge sig på mina möbler. :/ Funderar på ferplast vital 120, 2 eller 3 våningar men undrar om de inte blir väldigt skrangliga? Sen kan jag inte se öppningarna på dem, hur krångliga är de att städa?

Eller har någon tips? på annan ”flervåningsbur”? Eller kanske på någon som kan tillverka på beställning? (Kan inte bygga en själv då jag inte är det minsta praktiskt lagd.)

Fridaaaa
0

Kaniner har inte nytta av tre våningar.
Max 2 våningar, hur många kaniner är det? hur stora?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ainsel
0

#1: Har tre stycken dvärgkaniner.

Fridaaaa
0

#2 Då behöver du större än 120 bur, även fast det är 2 våningar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ainsel
0

#3: Du har helt rätt, är verkligen för trött idag och tänkte fel. 🙈

Men undrar fortfarande om det finns någon annan bur med två våningar som är större och skulle passa?

[Rose-girl]
0

Om du tittar på uteburar och sen klär botten med golvmatta och någon cm upp? Hade ett motsvarande hembygge till innebur till en av mina tidigare kaniner och det blev inte ofrächt på något sätt. Dock så var det inte jag som gjorde den buren så jag vet inte alla detaljerna. Finns några olika flervånings-uteburar. :)

Jojjo908822
1

Jag skulle ha gjort en Hage av kompostgaller. Du kan bygga högt eller sätta tak på så att de inte hoppar över. Billigare än en Hage och bättre med yta på längden än att ha flera våningar.

//
Lucille

Ainsel
0

#5: Hur kommer du åt själva nedervåningen? De flesta jag sett skulle man typ behöva tippa/lyfta för att komma åt att städa där

Ainsel
0

#6: Jag vet att det är bäst att ha så stor yta som möjligt på ett plan, men det är bara en mindre yta som helt kan användas till endast kaninerna.

[EM_L]
0

Dock är 120 alldeles för litet för 3 dvärgkaniner, tre plan eller inte.

Ainsel
0

#9: Jag vet, tänkte fel som jag också skrev till Fridaaaa. Har du tips? på någon bur som skulle kunna passa till oss? :)

[EM_L]
1

Jag tycker att ett eget bygge av kompostgaller funkar utmärkt, då kan man utforma det lite mer också som kanske ett L osv i hörn.