Kanin iFokus

Kanin

Läst 81 ggr
Emmabag
0

Matta till kanin

Hejsan, det blir lite mycket inlägg nu kanske men undrar en till grej. Vad kan man ha för matta eller underlag till kaniner om jag ska göra ett rum till dom? Vill ha något som är lätt att plocka upp bajs från och som man kan torka upp kiss lätt utifall det blir en olycka. Jag har tänkt på typ en träningsmatta/yogamatta men det kanske blir för hårt?

Kanin och hamster
1

Jag har testat hur många olika mattor som helst. Jag har kommit fram till att den bästa mattan (för min kanin) är en badrums matta från rusta. Den är väldigt lätt att ta bort hö ifrån och är mjuk och skön för kanintassar. Den är även väldigt tålig, min kanin brukar sitta och gräva i den hur mycket som helts men den håller (dock ska man inte ha den om ens kanin äter på den). Trasmatta gillar jag också ganska mycket. Tränings matta kan nog fungera tänkt bara på att det är viktigt att ha tjocka mattor där din kanin vilar anners får den lätt trycksår (min kanin fick tyvärr trycksår då jag hade för lite mattor)

Kanin och hamster
0
Badrumsmatta i memory foam. Med 3D-struktur och gummerad baksida som håller mattan på plats och minskar halkrisken.