Temperaturskildnader
Hur stora temperaturskildnader klarar en kanin av utan att ta skada. Min kanin bor ute i ett gästrum som är uppvärmt men där är inte mer än 15-16 grader. Klarar kaninen av att jag tar in den eller det är för stora skildnader? Nu menar jag inte komma in och hälsa på några minuter utan timmar.
Om jag inte minns fel så är det 10 grader det får skilja.
Okej, i så fall är det ju lugnt. Någon annan som vet?
Jag har också hört tio grader.
Vill du ha honom inne en hel dag t.ex eller bara någon kväll ibland?
#3 större delen av dagen….. lite olika dag från dag hur mycket man är hemma men för det mesta nästan hela dagen.
putt….
Ingen annan som vet eller alla är överens om att temperatur skildnader på 10 grader är ok?
putt….
ingen? Är rädd för att han ska bli förkyld så jag skulle gärna höra fler åsikter.

Putt

Jag skulle personligen absolut inte göra det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#8 varför? Utekaniner har väl större temperatur skildnader än så? Det kan väl slå på mer än 5 grader per dygn?

#9: Jag tycker att det är onödigt att ta in en UTEKANIN. Kaninen är då anpassad för att bo ute och även om den klarar att komma in tror jag inte att den tycker det är speciellt roligt då kaniner enbart kan andas genom nosen (och därmed måste den andas väldigt fort ifall den blir varm) och inte kan svettas.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#10 den är ju ingen utekanin eftersom den bor ute i ett gästhus som är uppvärmt!!
Du kan ta in honom, det är ju såpass liten skillnad egentligen.. Ni kan ju undvika att ha element på fullt ös och liknande :)
Okej. Tack för alla svar. Letade lite på gamla trådar och har sökt lite på google. Har själv också kommit fram till att det borde vara ok men håller givetvis koll på honom så att han inte börjar flåsa.