Kanin iFokus

Kanin

Läst 138 ggr
Palma_ninis:)
0

Långtidsminne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Detta kanske är en konstig fråga men jag har var utomlands ett tag och lämnat in kaninen på ett så kallat “kaninpensionat”. Hon har varit där ett tag nu och vi har inte träffats på snart en vecka. Min fråga är då kommer hon ihåg mig och hur bra minne har kaniner?

Maleficum
2

Kaniner har bra minne (speciellt som bytesdjur måste man ha bra minne)!

Jag hade en blind kanin förut och han hade stenkoll på vart han var och vart alla saker stod och när vi åkte ner till sommarstugan hade han stenkoll på att han var där och vart alla saker där nere fanns (även om det kunde gå flera månader emellan). Efter vi varit där nere i kanske 6-8 veckor och kom hem så var det första han alltid gjorde att springa direkt till altandörren för att få komma ut på gräsmattan 😂

Han kände även igen fotstegen på personer (och kunde ligga och sova djupt när tex min brorsdotter sprang runt och väsnades men kunde samtidigt springa i panik och gömma sig om en, för honom, okänd människa kom gående) och det var även om han inte träffade personerna speciellt ofta.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Emmabag
0

#0: ja självklart kommer hon komma ihåg dig! Jag har skilda föräldrar och bor varannan vecka och de har inte glömt mig alls när jag kommer från pappa:) (har kaninerna hos mamma)