Vår grannes kanin
Hej!
Jag och min sambo har nu varitkanin vakt år våran granne hon har en ute kanin.
Kaninen lever i en liten bur med en liten övervåningen som hon kan göma sig i eller sova när hon är rädd och trött. Buren är inte isolerad, det är typ hönsnät vid varje vägg och Hönsnät i botten av buren, hon har häller ingen mat skål utan en boll hon måste rulla runt. Men det är hönsnät som golv så hälften av maten hon får (pellets) hamnar under gallret. Kaninen är 1 år gammal och folk skygg, vi lyckades få Kaninen att lita på oss, min sambo tog nyligen reda på att det är förbjudet att ha hönsnät som golv om man inte har dett tätt mot marken och gräs som växer. Kan vi kidnappa Kaninen från henne eftersom hon tydligen inte klara av att ha kanin. (Hon köpte det till sitt barn) då varken av dom tar hand om kaninen) dom kommer hem i morgon så snabba svar skulle vara bra, kan bifoga bilder på buren så kan ni få se.
Det ör inget skydd mot regn från sidorna och hon skakar för det mesta/kan också va så att hon är rädd.
Grannarna hade också en annan ute kanin på 1-2 år som dog runt Oktober men den buren var också knappt isolerad. O hon hade läst att man kan låta kaniner vara ute i minst -10°C
Är vår granne galen och ska vi ta hand om kaninen istället. Och Kan vi anmäla kaninens ägare på något sätt?
I sådana här fall så ska du anmäla till Länsstyrelsen. Tror att du och din sambo skulle hamna i knipa oavsett vad ifall ni skulle kidnappa den. Men ni kan försöka att smyga in pellets, vatten och hö?
#1: vi la en extra mängd pellets i hennes gömställe tror inte att dom kommer märka den då dom inte städar den så ofta
#2 Oavsett så måste ni anmäla till Länstyrelsen.
Jag tycker inte det ser så så illa ut eftersom nätet verkar vara placerat på marken med halm ovanpå och kaninen kan söka skydd i ovandelen ifall det blir dåligt väder. Har den vatten och hö att äta?
Oavsett så är buren för liten och att den skakar som om den fryser är inte ett gott tecken. Alltid bra att anmäla en gång för mycket om man är orolig och jag tycker själv att TS bör anmäla så att Länsstyrelsen kan undersöka det.
#4: den var på våran tomt på bilden hos grannarna så är nätet inte imot marken utan typ 3-4Cm över marken samt att dom inte har gräsmattan utan bara jord. Ka se om jag kan få en bild innan jobbet i morgon
Tycker också att du bör göra något.
//
Lucille
Hur har det gått?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#7: hej vi håller på med anmälan nu vi försöker bara få ner all viktig information nu när vi har sätt hur dom tarhamd om kaninen. Vi har övervakat kaninen yo och nu har den inte blivit rensad på över 2 veckor
#8: anmälan är på G vi återkommer med ytterligare information
Stackars liten, fint att ni anstränger er!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell