Kanin iFokus

Kanin

Etikettkanin
Läst 286 ggr
Kanin och hamster
0

Kylmatta ?

Hej hej min kanin är långhårig så hon blir extremt varm på sommaren. Så nu funderar jag på att skaffa en sån kylmatta som är till hundar. Är de bra? Funkar de för kaniner? Kunder de bra?

Fridaaaa
0

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Keramisk kylplatta för kaniner och marsvin.
Kanin och hamster
0

#1 okej tack fel svaret😊

Maleficum
2

Jag skulle rekommendera dig att klippa ner kaninen istället! Den kommer bli superglad för det. Speciellt klippa ner också om den är långhårig på öronen (då det är deras ända sätt att kyla sig ordentligt).

Jag såg alltid till att klippa ner mina angorakaniner till sommaren (och klippte ibland extra gånger under sommaren) och då blev de alltid pigga och glada.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
2

#3 Svalka behövs ändå. Mina 4 är korthåriga men behöver svalka ändå när det är varmt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kanin och hamster
0

#3 japp jag har klippt henne lite redan med en sax men jag vet inte hur mycket jag ska klippa. Hon är en lejonhuvad förresten. #4 hur svalkar man sin kanin på bästa sätt tycker du ? För enligt mig så tycker jag inte skuggan funkar så jättebra när det är riktigt varmt.

Kanin och hamster
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nu har jag klipp henne lite mer jag fokuserade mest på sidorna för där har det varit jättelång päls förut. Nu är det bara huvudet som jag inte riktigt vet hur jag ska göra eller hur jag ska göra med pälsen runt öronen 😅

Jojjo908822
0

Man kan ta en flaska med fryst vatten eller en frysklamp och linda in i något.

Jag har kylmatta för hundar och har även haft kylplatta för kaniner. Kylplattan går sönder lätt då den är i keramik. Mina kaniner biter på kylmattan om jag inte lägger något över.

På sommaren kan du även droppa några vattendroppar på kaninens öron.

//
Lucille

[EM_L]
0

Bortsätt från att klippa ner henne lite så se till att det finns mycket skugga och ha inte buren i direkt solljus! Alltid tillgång till rent, friskt vatten såklart. Gurka är uppskattat av min kanin och det innehåller mycket vatten också 😊

Om hon bor ute och du har Hage ute så kan du ha en stenplatta i hagen där det är bara skugga hela tiden. Då blir den lite svalare och det kan vara skönt att ha för henne.

Alltid bra att ha ett tygstycke i närheten som du kan blöta i inte allt för kallt vatten ifall hon blir alldeles för varm och kan råka ut för värmeslag, då kan du lägga tröjan eller handduken direkt på henne.

Kanin och hamster
0

#7 tack för tipsen #8 Jag brukar alltid ha hagen i skuggan men ibland är inte hela hagen i skuggan utan lite har sol o lite skugga. Gurka ska jag testa (: en stenplatta har jag faktiskt aldrig tänkt på jag brukar ha lite sand i hagen men stenplattor kanske funkar bättre. Tack för tipsen (:

[EM_L]
0

#9: Jord och sand går också bra om det är i skuggan. Brukar också kyla. Men det är alltid bra att ha flera alternativ.

Kanin och hamster
0

#10 bra att veta då fortsätter jag med det japp det är de ju 😊

Maleficum
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Är det ute i Hage brukar jag ha gamla lakan eller liknande som skuggskydd och är det riktigt varmt brukar jag se till att hålla dem blöta för då blir det svalt under när vattnet dunstar från dem.

Jord, speciellt om den är fuktig, är svalt och skönt också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kanin och hamster
1

#12 det har jag faktiskt aldrig hört om det ska jag verkligen testa. Så söta små kaniner 😍

[Goldie2010]
0

Man kan också lägga stenplattor i hagen, de håller sig nästan alltid kalla:)

Kanin och hamster
0

#14👍🏻