vilken färg?
Hej! Jag har lite svårt att hitta Vilken färg? min dvärgvädur har.
Hon är vit med en grå fläck på rumpan och hon har även både ett blått och ett brunt öga!
Det var lite små bilder, så inte helt lätt att se. Den svarta randen beror på japanteckning och att hon är odd-eye (ett öga i vardera färg) beror på wienerteckning. Hon skulle kunna vara antingen zobel/svart japantecknad wienertecknad eller vit/svart japantecknad wienertecknad. Jag gissar att hon inte har något härstamningsbevis? Att veta föräldrarnas färger hade underlättat då vissa färger/teckningar kan vara ganska lika. 😊
#1: tack för svar! :)
Hej! Jag bara vill fråga om du också kanske vet vad denna kanin är för färg?
Det är en kanin jag hade för för något år sedan och skulle vara kul bara och veta Vilken färg? hon är :)
#3: Viltgul :)
#4: tror du hon kan vara lutino?
Hon kan också va lite blå vit som min är
#3: vilt gul😊
Ior.o.co
#0: vit/svart Japanteknade wt 😊
Ior.o.co
- Redigerat 2022-05-12 18:11 av Anna-Klara och djuren
#5: En lutino brukar ha rödaktiga ögon. Eftersom den har bruna ögon är den viltgul. :)
#10: Jag är verkligen inte någon färg expert men bild nr 4 ser ut som en viltgrå, och nr 2 och 5 ser ut som typ Viltgrå wienertecknad. Men jag gissar bara :)
#11: Tack så jätte mycket!!
#10: bild 1: chinchilla blå holländar tecknad,
bild 2: viltgrå wt,
bild 4: chinchilla,
bild 3 och 6: brokad eller
manteltecknad viltgrå,
Ior.o.co
- Redigerat 2022-05-31 22:29 av Anna-Klara och djuren
#10: 😊
Ior.o.co
- Redigerat 2022-05-31 22:30 av Anna-Klara och djuren
#13: Taaack!!😊
#15: bild 2 är holländar tecknad 😊
Ior.o.co
#16: Med största säkerhet inte holländartecknad eftersom ungarna är wienertecknade. En wienertecknad kanin kan ha utseende av en holländartecknad, men det är två separata anlag. Äkta holländartecknad finns på extremt få raser utöver holländsk kanin. :)
#17: ok tack för att du sa till😊 är inte bäst på sånt men har mycket erfarenhet och vet mycket om kaniner, :)
Ior.o.co
Kommer han att byta färg mer? Eller blir han brun? Eller grå? Eller vad är hans tecken? Så mycket frågor hahaha
#19: Just under sommaren är det många kaniner som "byter färg", särskilt om de varit utomhus mycket. Detta beror på att pälsen blir solblekt. Min svarta hane är exempelvis mer chokladbrun på vissa ställen på kroppen. 😂 Utifrån hur bilderna ser ut på min skärm skulle jag säga att din är blå alternativt marburger egern. Att se bilder på föräldrarna/veta vad det är för färger i stammen brukar underlätta när man ska färgbestämma en avkomma. 😊 Viss färger kan nämligen likna varandra.