Hålla mördarsniglar borta
Jag tycker nu att det har gått över gränsen när jag har hittat tre mördarsniglar i Hoppsans mat och är tvungen att slänga allt. Varje morgon och varje kväll måste jag rensa ut buren för mördarsniglar som kommer in från undersidan av buren och alla möjliga håll😩
Har ni något tips? på hur man kan hålla dom borta? 🥴 Jag tror att många fler kanske har problem med detta, eller?
Jag tror inte att mördarsniglarna förstör maten men det är otrevligt förstås.
Det finns snigelfällor att köpa på biltema eller du kan göra själv - gräv ner en öppen burk och fyll i typ lättöl och vittja varje morgon.
Kolla här;
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag har inte det. Vad för mat får den?
Vet du hur mördarsniglar kommer in?
#2: Kaninen får pellets, marken är lite ojämn där buren står, så sniglarna kommer mest in från undersidan av buren.
Testa typ ställ buren där de är jämt och inga sniglar.
Jag har 2 burar ena står vid en buske med gräs under o den andra står på grus o de är inte så jämt men lite.
Mina kaniner får också på marken men de kommer inga
#4: Ok, kan försöka flytta buren ☺️
Gör inte henne rädd!
#6: Ja juste, jag får väl köpa bågon snigelfälla istället
#7: *någon
Ja de är smart men läg dom inte i buren då
Läg dom utan för
Snigelfällorna ska vara nergrävda utanför buren.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Det är ingen fara i att du flyttar buren när kaninen inte är där inne.
#11: Jag får tänka lite på hur jag gör :)
#10: Det var det jag tänkte :]
Vad beträffar frågan som sådan - hur utrotar man mördarsniglar? Svaret är nog att vara aktiv och döda dom så fort dom dyker upp och hoppas på en torr sommar.
För några år sedan plockade jag en 10 liters hink varje kväll. Förra sommaren tror jag inte ens jag plockade fem stycken. Beror det enbart på min egna insats? Nej knappast. Torkan hjälpte nog till.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu