Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 716 ggr
Rajamaja
0

Lösgående kanin

Vill höra med er om det är vanligt att man kan släppa sin kanin fri på gården, utan att den rymmer? Har testat det för första gången igår här hemma samtidigt som jag gjorde rent buren i utstugan. Och jag blev förvånad över hur lydig lille skrutten var :) jag har ju i och för sig fått honom väldigt tam då vi bodde i lägenhet och jag bara kunde ha honom inne, men eftersom jag känner att jag kan lita på honom så testade jag. Och i eftermiddags släppte jag honom lös igen och han skuttar runt och roar sig. Och känner jag att han svävar iväg för långt så ropar jag på honom och då kommer han tillbaka med ordentlig fart. Riktigt skoj tycker jag. Det känns som att man får någon sorts belöning för all tid man ägnar sitt djur. Har nån av er upplevt detsamma?

// En glad matte!!

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om det är så vanligt, men jag vet flera som kan ha det så:) Så himla skoj!

Niike kan gå lös. Han tycker det är jättespännande, och det är som om han ser på vissa saker på ett nytt sett. Innan brydde han sig inte om spireahäcken, men det gör han nu och ska jämt vara där och skutta;)<3 Dock kommer han inte alltid när man ropar på honom .. :P

Kul att du kan ha din kanin lös! :)

Ledin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kunde ha min lilla vädur lös hon bara skuttade om kring och hon hitta alltid hem till sin bur. Tyvärr är hon inte i livet pga åldern vart iaf 12år

Nathalieee
0

Ja =) Jag kan ha alla mina jättar lösa .även dom andra ninerna med, fast dom är så svåra att få tag på sen x)

August min frasse  som tyvärr dog idag ='(  var lös varje dag, han följde efter mig som en hund  runt och gav alla ninerna mat :)

denisesalomonsson
0

jag kan ha mina kaniner lösa (och marsvinet). Speciellt nalle han brukar komma när jag ropar :)