Kanin lös

Jag kan bara släppa min ena kanin lös..Men om han rymmer eller blir rädd för nått rymmer han max till grannen.. Han har gjort det 2 gånger.. det var lite pinita att springa in i deras trädgård och hämta honom men han älskar ju att springa fritt så…

Brukar hoppa honom utan koppel och sele ibland med :)

jaaa och jag vet inte, han är ganska ung än också han är bara ett halvår nu. så det kanske funkar om några år när jag känner honom mer :)

Min rymmer antagligen inte för jag har 3 honor som brukara vara ute i rasthage sammtidigt som jag har honom ute, han är 3 år och han känner mig väl, så typ om ett halvår kanske du också kan ha din lös. :)
Jag har även lärt min att när jag pekar på dörren till kaninhuset så skuttar han in där.. och han brukar oftast följa efter mig när jag springer runt i trädgården.
Har testat att ha flera av mina kaniner lösa.
1 av dem sprang iväg så fort hon bara kunde. 
Fick hämta henne 2 hus bort.
Så hon får bara vara ute i hage/sele.
En kunde vi "valla" dit hon fick vara.
Dock kom hon inte när man ropade, utan man fick vänta tills hon nyfiket kom fram, innan man kunde fånga in henne.
Den sista är supermysig!
När han är lös håller han sig hela tiden nära mig.
Ropar man på honom, kommer han som ett skott och sätter sig vid ens fötter! =)
Man kan aldrig vara helt säker på att kaninerna håller sig vid en innan man testat.
Är man osäker kan man först testa att ha dem i en superstor Hage, som blir i princip som att springa fritt.
Hur reagerar kaninen där ifall den blir skrämd?
Kommer den när man ropar?
Osv

Tack så jättemkt för tips? och allt! det kommer säkert att gå lättare till nästa sommar då vi känner varan bättre :) <3 kramizar på er alla.
Här kommer en till bild på Mulle när han myser i min famn :D
Oj vilken fin kanin! Superhärlig färg:)
Min kanin Niike får skutta lös på gården. Det går bra, dock kommer han bara ibland när man ropar på honom .. Men eftersom han inte är svårfångad är det inga problem ;)
När jag började lära honom att skutta lös så lät jag honom skutta ca 5 m från sin utebur - till uteburen. Han skuttade dit eftersom mina honor är i rasthagen där^^ Sen kunde jag börja släppa honom längre ifrån, och sedan låta honom skutta runt burarna lite innan jag satte ner honom i uteburen:) Efter ett tag lät jag honom skutta fritt lite längre, och nu är jag inte orolig alls, sålänge han är där han får vara;)
Lycka till!:)
På bilden kollar han nyfiket in tuppen ;) Han älskar att jaga tuppen. *aja baja* xD

På sommaren så kan jag släppa ut Maja om jag har koll på henne annars springer hon gärna iväg och de finns ju en massa saker som hon kan springa under.. Så får ha koll ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

ja brukar ha han lös, men oftast har han selen på :)
Disa kan man inte ha lös för hon bara springer iväg direkt, men Krim kan jag ha lös, han håller sig vid mig nästan hela tiden och springer inte iväg direkt utan stannar när han skuttat ifrån mig för att se om jag hänger med ;)

Jag kan släppa mina lösa i trädgården men vi har hönsnät runt hela trädgården så de kan inte smita. Men de kommer bara om man tar fram maten..
#8; *asg* När du sa Maja tänkte jag på Niike, och vrt eftersom jag läste inlägget blev det väldigt kul xD (sorry är typ trött^^)
Ping Pong och Lollipop vågar jag inte ha lösa :P. De håller sig på tomten (och grannens tomt^^) men de går inte att plocka upp när man vill :P. Det bestämmer dom.. Så de får hålla sig till hagar och sele.
Molle vågar jag inte ha lös han hoppar iväg^^
Rutan kan gå lös..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9: Åoooh, du har världens finaste gård ju! >.< *Avis * :D <3
Justde, mina kaniner.. xD
Expo är den enda som brukar få gå lös, för han springer aldrig runt utan "går" hela tiden långsamt. ;P Sen när man ska lyfta upp honom sitter han still, dock följer han inte efter mig.
Roxy - Har jag aldrig släppt lös, men hon har rymt ibland (t.ex idag) och hon springer aldrig ifrån tomten. Mest håller hon sig vid resten av kaninerna eller kaningården.
Flame & Chevy - Har varit lösa lite ibland, har gått bra.
Sera & Candy - Springer så jäkla mycket och fort x)