Kanin iFokus

Kanin

Etikettkanin
Läst 247 ggr
Kiwi21
1

Bättre med två?

Hej! Jag har en kaninhona som fyller 1 år 7/4 och jag skulle vilja att hon ska få en till kanin som sällskap. Men det vad jag inte riktigt vet om är om jag ska ta en kaninunge hona eller en kastrerad hane? Kan ni gärna svara på vad ni tycker är bäst? Jätte tacksam för svar!

Fridaaaa
0

Rekommenderar kastrerad hane, brukar vara lättast att få ihop
Kastrera henne gärna med, bra för honor att kastreras då de löper stor risk för bland annat livmodercancer.

Ja bäst är att ha minst 2 :)
Stor yta viktigt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kiwi21
1

Ja det är ju sant… Men jag har ganska långt för att hämta en kastrerad hane eller att kastrera min kanin…

Fridaaaa
0

#2 Vart i landet bor du?

Kiwi21
1

#3: Jag bor i norra Lappland…

sp0ngeb0b
1

Kastrering är ju ändå en planerad operation. Jag antar att du har något ställe du kan åka till om din kanin blir sjuk, för att inte nämna akut sjuk? De kanske även kan kastrera kaninen. Kastrering är som #1 skrev viktigt av hälsoskäl men det ökar även chanserna för att det ska gå bra att sätta ihop henne med en annan kanin :) Jag rekommenderar också att adoptera en kastrerad hane för övrigt!

Jojjo908822
0

Kastrerad hane. Håller med de andra om att kastrera honan.

//
Lucille

Kiwi21
1

#5: Lappland djurklinike i Kiruna är den närmst djurkliniken. Och där finns det också kaniner som dom säljer i blocket men dom skriver inte om det är en hona eller hane…

Fridaaaa
0

#7 Maila och fråga dem?

Kiwi21
0

#8: Ska försöka😉 Uppdaterar hur det har gått senare. Tack förr alla svara!

Denna kommentar har tagits bort.
Hermes&Vilda
0

Kastrera hona och hane