Kanin iFokus

Kanin

Etiketterkanin-till-salusäljer
Läst 138 ggr
Viljans
1

Omplacering av två kaninhonor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej alla kaninälskare! :)

(Uppsala)
Jag håller på att genomgår en separation och ska flytta där jag på nya boendet ej får/kan ta med mina två innekaniner. Därför sträcker jag nu ut en hand för att se om någon här själva vill eller känner någon som vill ta över två underbara kaninhonor.

De heter Lilla Grå och Rut.
Lilla Grå räddade vi ifrån extrem vanvård för ca 1,5 år sen. Tanken var då inte att behålla henne utan vi tog emot henne akut, men efter några veckor bestämde vi oss för att behålla henne och några månader efter tog vi emot Rut där även hon haft det lite tufft.

Lilla Grå's bakgrund är okänd. Det vi vet av veterinär är att hon är ca 5 år gammal och är frisk. Rut är född våren 2020 och är en dvärgvädur (tror vi). Rut kastrerades sommaren 2021. Vi tror att Rut är döv men det påverkar inte henne så värst, hon följer oftast efter Lilla Grå, då är hon som tryggast.

Dessa två tjejer är helt underbara. De går fritt hemma i lägenheten, de biter nästan aldrig på några möbler och de är helt rumsrena. Eftersom båda har ett jobbigt förflutet är de känsliga för snabba rörelser och stress. De gillar att gosa men de vill inte bli burna, den enda gången vi har burit på dem är när vi klippt deras klor. De är hundvana då vi även har en liten cocker spaniel som är lugn och snäll.

Jag vill att de hamnar hos någon där de får leva ett lugnt och rofyllt liv. Någon som är okej med att de inte vill bli burna och att de ibland kan känna sig rädda om man är för påträngande. Jag har jobbat hårt med att få tillbaka deras tillit igen men när man väl fått den så är de helt fantastiska. Lilla Grå älskar att bli klappad på huvudet och masserad runt öronen, hon älskar verkligen närhet. Rut älskar att bara få vara nära och nosa och springa efter en.

Alla deras tillbehör följer med, även deras platsbyggda Hage om så önskas. Den går att montera ner. I den har de varit på nätterna och på dagarna har de fått vara fria i större delen av lägenheten. Jag vill att de ska fortsätta få ha det så. De får absolut inte hamna hos någon som tänker ha dem i bur.
Hemmet är mycket viktigare än priset, men jag tänkte ta en symbolisk summa för deras tillbehör osv.

Vill ni se fler bilder på dem kan ni kika in på deras instagram: rutochlillie@instagram

Hör av dig och berätta om dig själv på mitt nummer 0707970871 (sms) eller min mail romana.arnoldsson@hotmail.com