Kanin iFokus

Kanin

EtiketterkaninBeteende, hälsa och skötselhjälpskada
Läst 125 ggr
Kanin och hamster
0

Ramlade från min säng

Hej min lilla kanin typ ramlade från min säng idag. Hon skulle hoppa ner men något gjorde så att hon typ hamnade på ett konstigt sätt när hon landa. Det såg ut som om hon gjorde typ split med bakbenen. Jag hann inte så så mycket så jag är lite osäker vad som hände. Efter detta så satt hon kvar på samma ställe där hon hade landat och hon såg väldigt förvirrad. Min säng är ungefär 42 cm hög. Jag tog upp henne sen och hon verkade inte reagera när jag kände på hennes ben. Hon hoppar också normal och är fortfarande pigg och glad. Ska jag ändå åka till veterinären eller ska jag avvakta? Hur vet jag om hon har fått ont ? Tacksam för svar😊

Jojjo908822
0

Känn ordentligt på benen, men jag tror inte att hon gjorde illa sig av ett så litet fall. Jag tycker inte att du behöver åka in om hon beter sig normalt.

Man märker dock inte alltid på kaniner när de har ont. Om det hade varit ett fall från en hög plats hade du behövt åka in.

//
Lucille

sp0ngeb0b
0

Jag säger som #1. Känn igenom benen ordentligt, kläm liksom längs med benen för då kommer hon troligtvis rycka till om det gör ont. Om hon rycker till, prova några gånger till för ibland kan de ju rycka till av andra anledningar med. Men om hon hoppar normalt och du inte känt något så skulle jag inte vara orolig.

Namiko
0

Lägg också ut en matta nedanför sängen om du inte redan har en för att undvika att hon halkar och skadar sig när hon hoppar ner i framtiden.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Kanin och hamster
1

#1 jag kände många gånger på benen och hon har hoppat runt väldigt mycket idag och jag har fortfarande inte sett något konstigt. #3 jag hade en matta under sängen men hon hoppade över den. Nu har jag satt hennes sitthylla och en till matta vid min säng. Tack så jättemycket för alla svar😊