Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 719 ggr
senna
0

Varför transportbur?

Funderar på att köpa en transportbur till kaninerna, eftersom jag har råd med det just nu.

Fast jag tvekar lite. Vad ska jag ha den till? jag åker ju inte runt med kaninerna hit eller dit..

Men varför tycker Du att man bör ha en transportbur? jag vill inte ha några onödiga kommentarer som "för att de är bra" eller liknande, utan riktiga svar, med motivationer osv.

/s.

[Quellii]
0

Bra om man ska till veterinären :) Eller på Kaninträffar? Eller bara ut :)

Clariiz
0

Kan vara bra om du tex. ska åka till vetten, hämta hem en ny kanin, åka på kaninträffar, åka på hoppträingar/tävlingar, uts.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Eller om kaninen ska med på tex. semster ;)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Majsbecka
0

De kan vara bra om du och din kanin vill göra en liten utflykt till nån släkting eller kompis som inte bor så långt ifrån, När man ska iväg någonstans eller om kaninen är ute och skuttar på golvet och kanske inte kan gå till sin riktiga bur kan det va bra att ha transportburen framme så h*n kan vila i den :)

Moonstrike
0

Jag använder buren mest när vi åker till/från landet. Men om man inte ska åka nånstans kan man ha den som "nödlösning" ifall en bur skulle gå söndereller likn. Eller så kanske du vill på en liten utflyckt med kaninen..

Clariiz
0

Du behöver ju inte köpa en dyr och fin :). Det finns transportburar för tex. 75kr, och 99kr :).

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

jag använder mina helatiden:P om man ska på tävlingar/utställning med kaninen, åka på kaninträff. vetterinär. om man bor på två ställen så kan man ta med sig kaninen dit man vill.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

jees94
0

Jag använder transport buren när jag städar buren :)

Clariiz
0

Jag använder mina transport burar väldigt mycket! Ska få två nya i julklapp ;)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

malinroth
0

Jag använder det framförallt när jag reser mellan Kiruna där jag är född och uppvuxen och min familj bor och umeå där jag bor och pluggar…sen använder jag det när jag åker till veterinär, kaninträffar, när kaninerna följer med när jag hälsar på nån och när vi går ut med dom (bor i lägenhet så vi bygger komposthagar på gården) då får dom sitta i buren medan vi bygger…sen när jag tar med dom till stugan och så…fast ibland brukar lilo sitta i famnen bara…men ja det finns massor med olika tillfällen då jag använder det iaf :) Har nyss köpt två nya innan jag for upp hit till Kiruna :) hade bara en inna eftersom stitch är ganska ny och så ville jag ha två likadana för jag har satt fast dom på varandra så jag ska kunna ta med mig mina saker på tåget och när jag ska byta och så :P har ju jycken och massa andra grejjer också… oj långt det blev…

Clariiz
0

#10; Haha :P Jag tänker mig dig som går ut ur ett tåg, med två kaniner på en släpkärra, och massor med stora väskor + en hund. Och att du typ knappt kommer ut ur tåget, och massor med människor stirrar!

x'D (sorry är lite trött ;))

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Zoie]
0

Jag använder min transport bur mest på sommrarna då vi åker till vår stuga som ligger bara 2 mil här ifrån .  Nu kommer jag inte på något mer svar O_O

senna
0

Tack för alla svar.

#6 - den billigaste jag har hittat kostar 170kr och det är en atlas 10. Har letat på loppis tidigare men hittar ej. Så, billigare en så här blir det nog inte. :P

aliciia
0

ja hitta ( har) en för ca 100kr den är jätte bra :D en Atlas är det, lite äldre modell, vet inte var den är just nu :o :/

sputtnick_plexus
0

Tycker att det är bra, om man ska ut med kaninen nån stans. Till vetrenären eller nått, på kaninträffar :)

Clariiz
0

#13; Jag ska få e2 transport burar i julklapp^^, en small som kostade 99kr och en stor medium som kostade 159kr. Sedan fanns det transportburar som kostade 79kr (de var hemsk fula men vafan ;)) Detta var på djurmagazinet.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Sosso
0

Längre "resor".

senna
0

#16 - okej. vad bra då. ^^ här var jag bor finns det ingen djuraffär. närmaste är i karlskrona som är ca. 30 km härifrån. :P

-       -       -
Men jag har bestämt mig för att  köpa den ändå. :)

Clariiz
0

#18; Så synd.. :/

Vad kul :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Fiona
0

om du åker till ullared håll koll där, där är dom nog inte så fasligt dyra ;) Bra att ha när man åker till vet, träffar, utställningar, reser mm ;) Själv ska jag köpa en efter jul .. :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg