(FRÅGOOR!)
Hej jag heter Emma och är 14 år. Jag älskar djur och spceiellt kaniner och marsvin. jag har en kanin som heter Mulle och han är 6 månader.
FRÅGA 1.Jag köppte honom i slutet på sommaren 2007. Jag började lite lätt att hoppa med honom. och jag behöver tips?. han har en helt egen vilja när det gäller att hoppa. Så fort jag sätter upp ett vanligt hiner med 2 pinnar tex. så nästan går han över dom, så då tänkte jag att han kanske klarar av högre för att han kanske tyckte det var tråkigt. Men när det kom högre hinder så rev han alltid och ibland så vill han bara inte utan ställer sig framför hindret och surar. Vad ska jag göra? Ska jag låta honom få springa runt lite först innan jag börjar hoppa., borde jag variera med hinder?
FRÅGA 2. Mulle är som sagt utekanin. Nu synns inte mkt snö på marken heller. Kan jag få tips? på vad vi skulle kunna hitta på ute?.
FRÅGA 3. Man får ju inte ta in en utekanin på vintern, inte ens i 5 minuter. Men kan jag ta in honom en liten stund på sommaren? För att gosa och så?.
FRÅGA 4. Vad är det roligaste sättet att fira ens kanins födelsedag?.
FRÅGA 5. Kan min lilla MUlle gå med i utställningar? Han är en blandras mellan Hermelin och Löwen och han har en jaansk teckning. var får man tag på information om var det hålls utställningar, hoppning.?

Självklart kan du ta in din kanin om det är ngt speciellt men bara för en liten stund. Han kommer att bli jättevarm.
Sommartid är det ju nästan samma gradantal inne som ute och då är det inga problem alls. Titta på termometern och avgör efter den.
Dina andra frågor kan jag tyvärr inte svara på.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se