Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 537 ggr
ciss
0

Kaninköpare

Hur noga är du med att välja köpare till dina kaniner, t.ex en kull ungar?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Jag var väldigt noga när jag skulle sälja mina ungar & det är en lättnad att jag hittade så bra ägare som jag gjorde, jag vet att kaninerna har det jättebra hos sina ägare! Har aldrig tvivlat på de val jag gjorde, jag vet att allihopa kom till jättefina hem :-)

www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Nu när jag ska sälja ungarna kommer jag att vara väldigt viktig med i vilka hem dom hamnar i. Och om personen som köper kaninen har haft kanin förut.

ciss
0

#2: Även om personen har haft kanin förr så behöver den ju inte vara en bra kaninägare för det. En person som aldrig har haft en kanin kan ju vara hur duktig som helst!

www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

Såklart!<3 Denne som köper ska helst läst mycket, om denne inte har haft kanin Alltid följer faktablad med :-D

Ellen95
0

#3 joo,det har du rätt i^^

MarHai
0

Är noga vem som köper. Mailar/pratar oftast med personen ett par gånger innan. Om jag inte känner köparen sen tidigare.

Har nekat flera köpare.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

myriis
0

Självklart. Har jag ingen bra köpare på tur så behåller jag hellre kaninen, som jag gjort med Flame .

Clariiz
0

Självklart, jag skulle aldrig sälja en kanin som jag inte var 110% säker på att den kom till ett bra hem!

Väldigt viktigt tycker jag!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

kommer vara väldigt noga när jag ska sälja bebisarna :)
Därför jag vill att Maja ska ha en :D<333

- Mvh Emma

[Niike]
0

#9 Naw, du är bäst<33 Känner mig jättestolt nu xD <3 Haha:D

KvirrZ
0

#10 känn dig träffad som bara den :)<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

#11 Det gör jag ;)<33

Pinacoladas
0

Jag behöver lite hjälp :/

Såhär är det..

Min klasskompis vill köpa en av Opal's ungar, och hon har bl.a haft inavel.. Och hennes djur är aggresiva och hon bryr sig inte så mkt om sina djur.. Och GAHHH!! Jag vet inte hur jag ska säga det.. för jag vill VERKLIGEN inte att hon ska ha en unge av Opal..

[Niike]
0

#13 Förstår att det är svårt .. Men säg som det är. Eller kom med en ursäkt - att alla redan är tingade eller något :) Hoppas det löser sig<3

Pinacoladas
0

Aa, fast hon står ju 2:a i kö-listan……

[Niike]
0

#15 Knepigt läge .. Kan du inte säga som det är? Att om hon ska köpa en unge vill du se att hon tar bättre hand om de djur hon redan har, eftersom du är noga med att ungarna kommer till ett hem där de får mycket kärlek och tid ..

KvirrZ
0

#13 sätt upp lite starka köpekrav så kanske hon förhoppningsvis drar sig ur? :)
Jobbigt läge :/

- Mvh Emma

Pinacoladas
0

joo. Jag ska göra det.

Clariiz
0

#18; Skriv köpebevis^^ Och visa henne det sedan på ett glatt sätt tyP. Titta! :DD Jag har gjort färdigt köpebeviset nu :)))).

på det kan du skriva köpekrav :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinacoladas
0

Aa tack, jag ska även se till att hon köter den bra, eftersom hon tänker använda ungen i Avel :/

Lizzan
0

#20 Hoppas det löser sig :)

Pinacoladas
0

jag har chattat med henne, och har gjort ett köpeavtal som verkligen är noga gjort! Så nu hoppas jag verkligen att dettta funkar!

[Quellii]
0

Om jag tar en kull på Ballis så kommer jag vara JÄTTENOGA med vart dom hamnar, och jag kommer också skriva ett detaljerat köpeavtal.