Kanin iFokus

Kanin

Etiketterkaninhjälpavmaskning
Läst 187 ggr
Kanin och hamster
0

Är det mask ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej ! Idag hittade jag 6 maskar i min kanins bajs eller jag tror det är mask. Går det att behandla själv om hon har det ? Hon är innekanin. Jag brukar ha henne i mitt rum när jag är hemma om hon har det kan jag fortsätta ha henne i mitt rum ? Jätte tacksam för svar 😊

sp0ngeb0b
0

Jag är inte så bra på mask men du kan beställa ett kolla masken-prov. Du köper ett kit på apoteket, skickar in bajs från kaninen och får sedan svar om det är mask, vad det i sådana fall är och hur du behandlar det. Annars ring en veterinär och hör om de kan hjälpa dig!

Kanin och hamster
0

Okej tack min mamma ska försök hinna att åka till apoteket idag.

Kanin och hamster
0

Hej igen jag har inte skickat in något test en för jag ville avvakta några dagar och kolla om jag hittade fler. Jag hittade ju 6 stycken när jag skrev inlägget men dagen efter så hittade jag bara 1 och idag har jag inte hittat en enda. Så min fråga är kan hon fått bort det själv ?

Maleficum
1

Mask försvinner inte av sig självt. Snarare så kan det vara att de inte är några vuxna maskar just nu som kan följa med avföringen så skicka in ett kolla masken prov (eller åk till veterinär som kan ta prov men det blir dyrare).
Det går snabbt och är smidigt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kanin och hamster
0

#4 👍🏻