Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1494 ggr
ciss
0

Rent i buren

Hur noga är du med att det ska vara rent kring och i buren?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

Ja ;P

ciss
0

A & O för mig är att det ska vara rent och fint, för ingen vill ju bo på ett skitigt och ofräscht ställe. För mig ska det ALLTID vara rent & fint kring djuren, speciellt i buren där de vistas mycket.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

Jag sopar alltid när jag har varit med kaninerna runt burana^^ Och är också noga med att det är fint och rent i burana^^

Tina-A
0

Det är viktigt! När det blir skitit är det självklart att jag gör rent! Väldigt viktigt att dom inte bor där det är smutsigt och fullt med bajs. USCH!

Men å andra sidan tillåter jag det att bli lite smutsigt. Jag vill inte städa en bur som är helt ren och fräsch :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sosso
0

Jag är väldigt noga med att det är det iafl inne i buren, runt buren kan det variera lite.

Sotis
0

Jag är väldigt noga med att det ska vara rent i buren. För tänk vad ofräsht om vi behöva gå i vårt egna bajs och kiss :S

[Niike]
0

Jag är noga med att det framförallt är rent i buren, där kaninerna bor och tillbringar största delen av dygnet. Men även utanför, då jag tycker det ser trevligare ut och att det känns som det även blir trevligare och bättre miljö för djuren. :)

Dock håller jag med Tina - jag tillåter att det blir smutsigt. ;)

Flippa
0

Ja, jag är noga med det.
Men bajset och kisste fryser så det fasnar i toan.
Såd et bli drygt då och städa. Men jag gör det ändå :)

Fiona
0

tillåter att de blir skitit men håller rent och snyggt ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Clariiz
0

Väldigt viktigt! Jag sopar varje gång jag är där, iaf en gång om dagen :). Mockar jag gör minst 1ggr/vecka eller oftare om det behövs.. :). Det ska lukta frächt och se fräsch ut!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Jag är noga med att det är rent i buren.
Dock har jag alltid varit en slarvig person :P MEn jag håller någolunda rent runt burarna (:

Clariiz
0

#11; Vi är tvillingar :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Moonstrike
0

jag är någorlunda noga med det iaf, men tillåter att det blir lite smutsigt. För nån dag sen fick jag typ panik och typ "nej,jag kan inte sova när det är såhär skitigt i hennes toa.. jag byter i hennes bur nu!" och då va kl ca halv 11 på kvällen (på en vardag)^^ Är ganska dålig på att hinna med och göra det på normala tider >.<

Edit: hon är utekanin

CoNo
0

Det är klart att det blir lite smutsigt innan jag byter, men aldrig ofräscht, nehej.
Dock utanför buren är det inte så noga, det är ju mitt rum x)

johanna_loveAnimals93
0

Jag tillåter det bli smutsigt.. Brukar rengöra hela buren cirka en gång i veckan och toalådan oftare.

Nicolina
0

Ser det som en självklarthet att djuren ska ha det rent och fräsch hos sig i buren. Dock är det inte heller bra för dem att ha det alltför rent - då får de dåligt imunförsvar istället om de aldrig utsätts för någar bakterier alls…

Buffens bur städas regelbundet när det behövs, ofta går jag och plockar flera gånger i veckan ut gammalt hö blandad med spån och bajs. Toan töms varje/varannan dag för annars skulle det lukta urk i mitt rum.

KvirrZ
0

I buren är det noga så de inte behöver gå runt på skit hela tiden. Dock kan det bli lite skitigt runt buren, för jag är en liten slarvmaja (A) ^^ och det blir spånigt runt buren även om jag sopar flera gånger per dag x)

- Mvh Emma

Lizzan
0

Jag är noga med att det ska vara rent, speciellt i buren där kaninen tillbringar mest tid. Skulle inte vara så kul att bo på ett mörkt och skitigt stället, eller hur? ibland kan det vara lite spånigt runt burarna men jag försöker komma ihåg att sopa bort det också :) Brukar också öppna buren så mycket som det går ca varannan dag och "vädra", haha :) Självklart är inte kaninen i den då ;)

annaforsgren
0

jag städar när det blir skitigt:P , burarna ungefär 1 gång i veckan. ibland kan det gå lite längre tid. med de är nästan rumsrena så jag byter lådorna ca 4 gånger i veckan

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus