Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 511 ggr
Underbarastebaby
0

vanvård

Blir rentutsagt så jä*** trött på dom som inte kan ta hand om sina kaniner!!! Varför skaffar man då en?? När jag menar vanvård menar jag också för mycket mat (ingen mår bra av att vara överviktig) och att kaniner aldrig (då menar jag aldrig få vara ifred) och intrång i kaninens liv HELA tiden. Självklart menar jag också "fysisk" vanvård. BLIR SÅ TRÖTT!!!

Men vänta lite här: Vill bara TACKA ALLA som tar hand om sina kaniner så dom mår lika bra som vi, jag tror på att djur ska ha exakt samma rättigheter som en människa!  Stort Skrattande till alla er som vet vad kaniner behöver och alla som hjälper MIG och ger mig tips? så jag kan sköta om min kanin ÄNNU bättre!

emmsaaan
0

Håller med dig till 100%! Ska man skaffa kanin så ska man kunna ge den kärlek & även låta den vara ifred. Blir riktigt irriterad på såna som bara tror att en kanin är en leksak. Den får sitta där i buren hela dagen, själv, utan mat, hö, sitthylla & vatten. Kände en som behandlade sin kanin så, för hon var allergisk. Nu planerar hon på att skaffa två kaniner som ska få bo ute, hon ska kanske starta uppfödning. TJOHEJDU! Det kommer sluta med att de får sitta där, de också.

Alla på kif som tar hand om sina kaniner förtjänar 10000000 kramar. Ni behandlar djuren som små barn :)

Sotis
0

Jag håller med dig till 100%!

Säger som emmsaaan.

denisesalomonsson
0

#0+#1 håller med er till 110% ;)

Clariiz
0

#0 Håller med er till fullo! ^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

aliciia
0

Håller med er alla åxå till 220% (:

pandabjorn
0

Jag tycker det är så kasst att ge bort kaniner i present. Ungen som får kaninen leker med den en vecka kanske, sen tröttnar h*n!

Sen finns det ju undantag……

balelettan
0

#6 egentligen håller jag med dig! En kanin är ett levande djur och absolut ingen leksak. För att klassas som en present borde det egentligen klassas som ett dött föremål

MEN….. Min son ska faktiskt ändå få en kanin i julklapp. Han har länge tjatat om att han vill ha en kanin och vi har till slut beslutat oss för att han ska få det, jag själv har ett stort kanin/djur intresse och ville ändå ha en kanin. Som förälder måste man vara beredd att hjälpa till och stötta ett barn kan inte ensam ha ansvar för ett djur. Min son är bara fem år och kan givetvis inte ansvara för en kanin själv men med hjälp kan han hjälpa till att mata och städa buren mm. Men eftersom han är ett barn kommer han att glömma ibland och vill kanske inte heller ibland och framförallt så har han inte kunskaperna han behöver för att ta hand om ett barn.

Däremot tycker jag att det är bra för barn att växa upp med djur och lära sig att ta ansvar för någon annan och bry sig om någon annan än bara sig själv.

Clariiz
0

#7; Helt rätt, där håller jag med! :) Och vad kul föresten !

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lizzan
0

Håller med till 100 %. Men jag gissar att vissa bara vill sina kaniner väl, dom vet inte bättre.

pandabjorn
0

#7 Det är klart är föreldrarna intresserade är det en annan sak =) Men ger man sitt barn en kanin i present och inte vet så mycket själv utan bara köper den till sit barn för att vara snäll får kaninen det kanske inte så bra…

Jag tror din sons kanin kommer få det jättebra hos er =D

Underbarastebaby
0

Glad VAD BRA ATT SÅÅÅ MÅNGA KÄNNER SOM JAG!!!

johanna_loveAnimals93
0

Håller verkligen med! :D

emmsaaan
0

#7 Din son har ju tjatat om en, såklart att han ska få en! :) Önskar att mina föräldrar var lite positiva…
Du verkar ju förresten vara kaninvän, så ifall att han tröttnar så tror jag nog att du kommer ta hand om ninen.

annaforsgren
0

jag håller med också:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Underbarastebaby
0

:)

Lippo
0

Håller med! :)