2 kaniner + bur Säljes!
Nu har jag tänkt igenom hur jag ska sälja djuren så att det blir bra för mig och djuren. Jag ska nu sälja två av mina kaniner! I stället för att jag ska sälja mitt marsvin, så väljer jag två kaniner som jag inte har tid med alls (jag hinner bara ge dom mat och släppa ut dom ibland). Så min tredje kanin som jag är så fäst vid ska bo med mitt marsvin. Båda kaninerna måste bort!, jag kan inte ha 10 djur. Det har jag inte råd med längre.
Amy: Hon är en go liten tjej, ganska så sprattlig (bara när man släpper ner henne i buren eller liknande). Hon är inte så tam, men när man väl är med henne eller gosar med henne så är hon jätte go. Hon är grå och vit. Född 4 Juni 2005. Hon är en riktig rymmare :) älskar och springa fritt när hon får chansen. Hon kan gå sådär i koppel, inte så jätte bra. Har provat hoppning, vill hon inte. Hon är en sällskapskanin! Pris 40 :-
Snobben: Han är också en jätte go kille, kelig, men han är ganska så lat. Han är också lite lite otam. Han kan gå i koppel, inga problem. Han är grym på att hoppa!! Så jag vill helst att han kommer till en som vill hoppa med kaniner. Det är en stort plus :) . Han är också Kastrerad. Han är hel svart. Född 4 Juni 2005. Amy och Snobben är syskon. Jag vill gärna att dom ska bo tillsammans. Pris mellan 90 - 100 :-
Jag säljer oxå en bur som är isolerad både i huset och utanför. Den är byggd själv! Det är nät i botten på buren, så man ska antingen ha hö eller halm. Men det går ju och byta ut botten med nått annat. Buren är bara 1 år, är som ny! Kraftigt byggd. Pris mellan 500 - 600 :-
Jag bor i Deje, 7 mil utanför Karlstad! Michaela__persson@hotmail.com
Fråga gärna något annat som ni undrar över :) Eller om jag har glömt något.
Kramar Mickan
Har du bild?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Har du bilder :) är buren inne eller ute? (Kanske missat)

#2 Det är en utebur, Mest till vinter. max två kaniner får plats

Jag kanske är intresserad, du är nära och allt, Jag bor i Årjäng 10 mil från Karlstad

#6 Okeej :D

Kan snobben hoppa ;)

Kääär i dom

#9 Japp, han är jätte duktig på att hoppa, i alla fall i sommras var han det :) Än så länge har han hoppat 4 pinnar. Men han är lite lat då och då. Men han kommer säkert bli en bra hoppkanin
4pinnar är ju bra (:

Fast en sak som Snobben gör när det börjar bli sommar eller vinter, jag håller inte koll på sånt. Men han fäller ganska så konstigt då.. som du ser på bild #10. Men det r inget farligt

Jaa, det är det för att bara hoppat i sommras :) eller ja, jag hoppa lite med honom förra sommarn

asså inte av kaninerna om du trodde det xD hehe utan av buren, men jag vet inte jag. Vill först se bilder hehe

Bara en sak, marsvinet ska inte bo med kanin.. utan behöver en marsvinskompis. Marsvin och kaniner förstår inte varann, och en kanin kan lätt skada ett marsvin, och tvärtom.. osv osv..

#16 hehe oj då. Men jag kan ta lite bilder på buren, men det blir inte i dag för att det är så mörkt och så, det får bli i morrn.
#17 Men nu är det så att jag vill inte att min kanin och mitt marsvin ska bo ensamna…och jag vill inte köpa ett nytt marsvin bara för att hon ska ha någon kompis, det klarar jag inte av. Om det händer något så Självklart särar jag på dom. Jag kanske inte är expert på marsvin, men det är bättre och ha en kanin som en kompis än ingen alls.
#18, nae de e inte bättre eller om du vill att marsvinet ska bli ihäl trampad eller bli anmäl eftersom att det är lag på att man Måste ha marsvin minst 2 och 2

#17 kaninen som ska bo med marsvinet är så snällt så (han är kastrerad). Han har till och med varit med min andra hane som är kastrerad och han har varit med en hona med bäbisar på 4 veckor. Så han ska nog inte göra något mot marsvinet. Men om marsvinet gör något särar jag på dom.

#19 Jag hamnar väl inte i fängelset heller! jag är nog inte den ända som har ett ensamt djur!
#21 nae , men du kan få böta tror att de va ca 2500:- så att, de är nog mer värt att du skaffar ett till marsvin ist.
#21; Du kan få en riäl böter! Det är somsagt LAG på att ha gnagare minst två och två!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
tror att man inte får ha djur heller i ett visst antal veckor, men det är jag inte säker om

Jag har försökt att sälja marsvinet, pågrund av att hon är själv.. men det är ingen som vill ha henne. Så vad ska jag göra då? Jag vill ju inte att hon ska sitta där för sig själv…

Eller ska jag ta bort henne…??
säger som under (; tog bort de andra ;D
Det bästa du kan göra är att köpa ett til marsvin..
Hur gammal är hon?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Nja Alva skulle egentligen behöva ett marsvin till men problemet är att hon och hennes mamma vägrar skaffa ett marsvin till hennes ensama

Okeej. Men om hon ska ha henne så kan hon ta henne gratis. Förlåt, men jag blir så upprörd när jag gör fel eller om det är fel… jag kan lixom inte hjälpa att hon är ensam. Jag fick henne av en annan tjej som inte skötte henne alls… Så har jag tagit hand om henne sen dess.
#29 varför det? :/
lägg ut annons på Marsvin.ifokus då (:
där kan de säkert hjälpa dig

#28 Jag kan inte köpa ett till marsvin. För det första har jag inte råd och för det andra så har jag inte tid med mer djur. Hon är 4 år

31# De säger att det inte är en lag osv

#32 jag har gjort det i 1 månad tror jag nu… ingen vill ha henne. Dom som vill ha henne bor nere i Skåne, så det är för långt att åka. och det är inge som vill ha henne dom som bor när mig… =/

35# har du bild på marsvinet är det tjej eller kille?

Jaa, jag har en bild. men inga bra. Det är en tjej
#37; Här kommer tips? på sidor du kan annonsera på :)
(både kaninerna, och om du väljer att ge bort marsvinet :))
Blocket.se
Eniro.se (köp&sälj)
Hastannonser.se (övriga djur)
Annonsdirekt.se
Abc-annons.se
Du kan sätta upp lappar på stan osv. :) Lycka till !
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#38 Okej :D tack så mkt

Kan du visa bilden ? ;)

Jag kanske kan köpa till min bästis i Julklapp ;) Måste fråga om hon önskar sej det först ;D

jätte fina kaniner =) vem har föttupp dom ?
#34 jaha..

#45 Det är lilla jag, men egentligen var det inte planerad, men det gick bra ändå. Dom har inga stamtavlor

:) Jag måste prata med henne först

Okidoki, säg till när du vet något :)

#18 Det är lag på att marsvin måste bo minst två och två..
En kanin tycker jag inte är bättre än inget alls, en kanin kan RÅKA skada marsvinet allvarligt med dess starka bakben.
Ett ensamt marsvin är ett olyckligt marsvin, de behöver en kompis som de kan prata med. =/
#25 Annonsera ut på blocket, där brukar många nappa =)
Jag tycker du ska fortsätta försöka få marsvinet sålt så den får en kompis, än att den får stanna och bo själv/med en kanin.

#50 Det är ingen lag på att marsvin måste vara två och två.. jag vet inte vart ni har hört det ifrån, men så är det inte! Det är en lag på att hästar ska vara två och två, inte marsvin vad jag vet. Så slut diskuterat om det! Jaa, jag försöker sälja henne, jag har varken råd eller tid med henne… Jag tycker det är bättre att hon får bo hos någon annan än hos mig. Tack för att du bryr dig :)

#51; Det är visst en lag att gngare skall bo MINST två och två!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#54 Får jag då fråga vart du har fått det i från??

Jo, det är en lag att marsvin ska bo minst två & två.
#56 Jordbruksverket, det är lag på det. Det är ett flockdjur som måste hållas två och två eller fler.

#52: Enligt lagen ska alla gnagare utom guldhamstrar ska bo två & två. Kaniner är hardjur. Och marsvin är gnagare.
Fråga på marsvin iFokus till exempel - alla kommer att säga att det är LAG på att dom ska bo två & två om man inte har en väldigt bra anledning. Det är inte en godtagbar anledning om att man inte har råd eller tid. Du skulle inte ha skaffat marsvin om du inte hade råd. Om du hade läst på ordentligt skulle du vet att marsvin ska bo två & två.
"För det första har jag inte råd och för det andra så har jag inte tid med mer djur."
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

åå Villa ha men den är dyyyr ;/
Marsvin är gnagare.
Gnagare ska bo minst två och två, vilket är en LAG! (Ring till polisen och fråga om du är osäker^^ :))
Det är i stort sätt den ända detaljen som skiljer hardjuren från gngagare, eftersom hardjur inte behöver bo med sällskap. Gnagare skall alltid bo minst två och två då de är flockdjur och behöver någon att prata med^^.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Men slut diskuterat om det, jag orkar inge mer! Om ni inte ha någon annat att chata om så hjälp mig i stället och sälj henne…

#60 Men kan ingen fatta!!!!! Jag fick henne för att det var en annan människa som hade henne, som inte brydde sig om henne alls. Jag visste för fan inte att man skulle ha två marsvin då!!! (det var för två år sedan).

#52 Är det nätbotten på buren? Det är inte heller tillåtet, eftersom kaninen kan skada tassarna.

Aja tar detta igen.
Jag skulle gärna villa köpa buren
Fast den var lite dyr ;/

#64: På två år borde du nog ha lärt dig en hel del. Du skrev ju för bara några minuter sedan att det inte alls var lag på det? Du borde ha läst på mer om marsvin innan du tog emot henne.
www.frihetenskaniner.se

#65 Man får väl ha mycket hö i såfall då eller mycket halm… De senate 4 åren har jag haft nät till botten och det har inte hänt mig!
#66 Okej, det var synd. Men jag kanske kan sänka den till 400 :- . jag vet inte..

Jag önskar mej i julklapp xXD

#67 Men jag hade inte tid och läsa, och jag är väl inte så smart för att komma på det tydligen… 
Men nu orkar jag inget mer… Nu är det så att den här tråden handlar om mina kaniner som jag ska sälja och inte av en jävla lag… Jag vet att jag har gjort fel och gör fel, allting verkar det som! Men jag försöker och sälja marsvinet, men dagarna bara går och går och ingen vill ha henne… Så ska hon leva ensam eller ska jag få böter.. Jag har inte råd! jag vill inte bo på gatan… Nu är det så att min familj är fattig, jag bor med min mamma, nästan inga pengar. Jag kan inte hjälpa att jag har ett ensamt litet djur…. Så snälla kan ni inte ge er om det där nu. Jag har fått nog.. 

Vi menar inte att vara elaka men vi vill ju dela med oss av våra kunskaper och erfarenheter! Vi vill ju bara djurens bästa.
www.frihetenskaniner.se

#69 Hihi, okej :)

#71 Jaa, det vet jag väl. Det vill väl jag med. Men kan ni inte hjälpa mig då i så fall.. Så jag blir av med marsvinet, så slipper jag det här och hon slipper bo ensam

SÄker att du inte kan sänka meer? xD

Ähm, äsch, det kan jag väl :) Du kan få den för 400 :- Om det går bra?

Förresten har du hört något från din kompis om hon vill ha ett marsvin eller inte? :)

76# verkar som hon inte vill ha ;/
#68 jag skulle aldrig ha nätbotten!

Jag vill inte köpa en bur med nät golv tyvärr ;/

"Det är i stort sätt den ända detaljen som skiljer hardjuren från gngagare, eftersom hardjur inte behöver bo med sällskap. Gnagare skall alltid bo minst två och två då de är flockdjur och behöver någon att prata med^^."
Kaniner är kolonidjur, och dom ska egentligen inte bo tillsammans eftersom det är emot deras natur. Man kan ju inte sätta en okastrerad hane tillsammans med en hona, eftersom dom skulle förmodligen para sig och vildkaniner får inte ca 8 kullar om året, eftersom honan brunstar med jämna mellan rum. Gnagare kan klara sig mycket bra ensama och dom kanske inte ens vill bo med flerdjur.Behöver gnagaren en kompis, är det klart att man ska köpa en kompis, vill den inte det så skaffar man inte en till. men det finn ju lagar för att man ska leva upp till djurens bakgrund som vilddjur, men man ska alltid respektera djurets åsikter om sällskap och ensamhet.
om ni inte tycker att mickan sköter sitt marsvin så skulle n ha sett hennes klor när hon fick henne, de hade skruvat sig!!!!
hon har ju inte råd, vad ska hon göra, råna en bank för att köpa ett marsvin som kompis till ainne som är 4 år, och hur länge lever ett marsvin, tes de e 30 eller??? nää och va ska hon då göra om t.ex ainne dör sedan av ålderdom, ska hon behöva köpa ytterligare ett marsvin till den andra…. det kommer bli som ett evighets tecken " om man kan uttrycka sig så" … istället för att bråka/tjafsa me henne så hjällp henne.
// Stephanie och hårbollarna 

mm var inte så hård!

#81 Fast ett marsvin är ju inte spciellt dyrt, ca 200-300, har man inte råd med det, hur sjutton har man då råd att ge sina djur den veterinärsvård de behöver om de blir sjuka? Som kan gå på flera tusen?
Men tydligen försöker hon ju sälja marsvinet, så det är ju bra :) Hoppas den får en kompis. Då kommer hon nog må mycket bättre och bli gladare ;)
Och sen sköter hon säkert om marsvinet bra! Det tvivvlar jag inte på. Men de är ju som sagt flockdjur och mår dåligt utan andra marsvinskompisar. :/

Chippers, vad elak du är när du skriver sånt :@ Hur vet du att marsvinet har det skit dåligt och mår skit`?
#84 vad har chippers skrivit som är elakt?
- Mvh Emma

#84 Hon skrev väl inget elakt?
Jag tycker att det är bra att du försöker sälja marsvinet. Önskar dig lycka till.

#84 Va? :O Jag var inte alls sur eller skrev elakt när jag skrev ;) Det försökte jag tydligt visa med smileys ;) Sådär skriver jag, och hur kunde jag vara elak i det? xD Jaja :P Och jag har INTE sagt att marsvinet har det "skit dåligt" (!) och mår skit, men marvsin mår ju inte bra utan andra marsvins kompisar (eftersom att dom är flockdjur), tror du att jag bestämt det?? :P

hoppas att du får sålt kaninerna, dom är verkligen jättefina! Skulle gärna tagit båda två, men jag bor i halland och jag har inte plats eller så.. Men lycka till, hoppas att det lösen sig :)

Asså, ni bara tjatar och tjatar att man ska göra si och så, och att man gör fel hela tiden. Va! sköt erat eget liv i stället! Jag har redan problem i mitt liv så det räcker! Jag kan inte hjälpa att jag har så många djur.. det bara blev så. Jag försöker sälja marsvinet, ingen vill ha det. Men när det inte är någon som vill ha marsvinet, Nej, då ska ni klaga i stället! Hur snällt är det igentligen! men vad fan ska jag göra? Ta livet av henne eller? jag tänkte inte ta henne till en affär i alla fall… En sak ska ni veta i alla fall… hon mår inte "skit" dåligt, hon mår varken dåligt eller skit bra, men hon mår bra! Så ni kan inte komma och säga att hon mår dåligt. Jag ser ju om hon mår dåligt.
Och Chippers, Jag tänker inte köpa någon mer djur, i alla fall inte ett marsvin! Ja, vätrinärkostnader har jag bara vart med en gång (!) på fem år. Det kan ju hända något man vet ju aldrig… Men du sköt dit eget liv i stället för att sabba mer av en annans liv. På den här tråden säljer jag mina djur och jag tänkte fan inte att någon skulle klaga på andras liv! det måste ju alla fatta! Och då menar jag ALLA!

#88 Jaa, jag får väl inte kaninerna sålda på grund av att det är något fel på buren eller liknade… det tycker jag är en dåig stil… ursäkta, men jag tycker det. Tack för omtanken förresten

asså nu ska vi nog lugna ner oss lite :: Det räcker väl med att en skriver att de är lag på det ? Mickan förstår nog utan att en hel drös skriver samma sak! ;P Synd att du bor så långt bort förresten annars kunde jag tagit marsvinet .. ;/ Hon skulle inte få så mkt id man iaf 2 kompisar, ledsen att jag inte kan hjälpa dig .. lycka till ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Förlåt då men jag skrev ju att jag inte ville ha en bur med nätgolv.
Jag förstår inte vad vi skrivit som är så elakt?
Lycka till iaf..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jaa, jag vet. Men det är lite lite jobbigt att alla skriver samma sak…
#93 Men skulle det vara så roligt att alla skriver att man gör fel hela tiden och att det är fel och allt kommer att bli fel?!?! Va? tänkt dig själv.. det är som om man blir mobbad i en skola eller nöe… Det blir också extra jobbigt när man har ett jobbigt liv..
Asså, nu skiter jag i det här… Djuren får väl må dåligt då.. tråden är stängd!
#94; Vi har inte ens skrivit något elakt, bara försökt hjälpa dig! Du får gärna citera vart du tycker vi skrivit något elakt :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#89 Men ta och lugna dig! Jag tycker verkligen inte jag vart taskig! Och kan du säga vart jag skrivit att ditt marsvin mår dåligt?! Jag skrev att marsvin mår dåligt utan andra marsvinskompisar, och det ÄR sant. De ÄR flockdjur. Tror du jag bestämt det, som sagt? Suck.
Jag har INTE vart elak. Jag har INTE sagt att ditt marsvin mår dåligt. Eller att du tar illa hand om det.
OCH grejjen är den, att en skrev "hon har ju inte råd, vad ska hon göra, råna en bank för att köpa ett marsvin"
Därför skrev jag som jag skrev. ETT marsvin kostar ju inte mkt, om man gämför med veterinärskostnader som KAN uppstå osv. Ville INTE vara taskig på ngt sätt. Men du tolkar det ju hur du vill..

Har tyvärr inte plats för fler kaniner eller marsvin. Men lycka till med att hitta nya ägare.
Förresten, jag tycker det är lite konstigt att om man inte får ha marsvin och kaniner tillsammans borde ju djuraffärernas personal veta det o.O I vissa affärer jag vart i har marsvin och kaniner tillsammans.
#97; Personaler i djuraffäer brukar inte vara så kunniga! Se bara tex. att de tar och köper in kaninungar på typ 6v. ibland yngre! Vissa säger att kaninerna ska ha fröblandningar istället för pellets osv.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#98 har märkt det nu. I djuraffären Arken står det att alla gnagare måste ha saltsten i buren (!) :o
#99; Somsagt^^ ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

hoppas de löser sig iaf <3 jag tkr de är modigt av dig att skriva det här, för jag antar att de är för att få hjälp. Finns alltid här <3
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

hur går det med marsvinet och kaninerna?
Jag vill bara säga att alla måste lugna sig lite!
Asså Mi-ck-an har ju inte fått någon hjälp! Eftersom hon inte har köpt marsvinet hos någon som vet hur den ska behandlas, så fick hon ju inga råd! Och eftersom att hon säger att marsvinet mår bra, så måste man ju tro på henne!
Sen behöver inte alla hacka på henne, somsagt, det hade räckt med en påminnelse!
Så alla får lugna sig lite nu, och istället hjälpa Mi-ck-an på ett snällt sätt!
Jag vill inte få en massa skit nu, för att jag hjälper henne.
hehe.