Kanin iFokus

Kanin

Läst 161 ggr
kruka002@gmail.com
0

Omplacering två kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har två kaniner som behöver nytt hem. De ska till olika hem. Minus är den bruna kaninen och ice är den vita kaninen.
Minus
Ålder 2 och halv år
Franskvädur
Minus är en Omplacering kanin jag tog när hon var 8 månader. Då hon var väldigt skygg och nervös. Idag så är hon fortfarande väldigt skygg. Hon måste ta sin tid för att vänja sig vid en ny person. Därför vill jag inte helst hon går där det finns flera kaniner och andra djur. För nu lever hon med två till kaniner och märks att hon blir nervös av det. När jag öppnar hennes bur för släppa ut henne så behöver man baka bak och vänta på att hon kommer ut och det tar henne en stund. Men när hon allt kommit ut så är hon nyfiken och älskar att skutta runt. Men man får inte göra för hastiga rörelser runt henne för då blir hon nervös och springer in i buren igen.
Hon har varit några gånger utomhus i en Hage och fått äta gräs. Det gillade hon mycket. Hon kan bli nervös utomhus om hon hör ljud som inte vet vad det är. Då är det bara klappa henne för att lugna henne.
Man får med hennes bur,vattenskål, lite av den maten hon äter och hennes leksak. Egen transport bur behövs om man ska hämta henne.
Att jag omplacerar henne är att jag har för många kaniner och vill att hon får det bästa livet hos en annan familj.
Ice
1 och halv år gammal.
Dvärgvädur
Ice kom till mig när han var ett halvår gammal från en annan familj. I den familjen så hade han bitit barnen. Så därför var de tvunga omplacera honom. Har jobbat mycket med honom att bli av med sitt bitproblem och de har försvunnit mycket. Men lite av det finns kvar. Han gillar inte att bli buren. Han kan sitta en stund i knät men han säger ifrån med att stampa och bita löst när han inte vill sitta mer i knät. Han gillar att få vara ute och springa i lägenheten då han är väldigt nyfiken kanin. Han behöver vara mycket ute inomhus och få gå fritt då han har mycket energi. Ice har rätt roligt kutter ljud när man kommer in i rummet och ska ge honom frukost. Han har fått vara ute på sommaren i en Hage och det älskar han.  rekommenderar inte att en barnfamilj tar honom då han har sina problem. Ice är inte kastrerad.
Man får med hans bur, hans vattenskål, hans leksaker och lite av hans mat. Egen transport bur behövs om man ska hämta honom
Att jag omplacerar honom är för att jag har många kaniner och vet att han kan få ett bättre liv hos en annan familj.
Ni kan kontakta mig på 0727003615 och på min mail kruka002@gmail.com