Honorna dräktiga?
Honorna var ute i rasthagen förut och Niike skuttade lös på gården. Jag var inne i ladugården och städade burarna. Kollade till kaninerna ofta för att se så Niike inte hade skuttat iväg någon annanstans.
Vad tror ni jag ser när jag kollar ut? 3 kaniner i rasthagen, och inte 2!! Panik! Jag slänger ifrån mig skyffeln och springer ut, tar tag i Niike och lyfter upp honom. Han har hoppat över kompostgallren & in till honorna. Varför tänkte jag inte på att även att han är liten och hatar att hoppa, skulle hoppa hur högt som helst för att få träffa honorna? Både Alpha och Fia kan alltså vara dräktiga nu:(
Dock kollade jag typ till dem hela tiden, så han kan verkligen inte ha varit där inne länge alls. Men så vet jag ju också att en PARNING kan gå på två sekunder .. Hoppas bara att han i all sin iver, med två snyggingar framför nosen, råkade para sig med honornas huvuden istället för bakdelen…
Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att det inte blir något.
Kan tillägga att när jag lyfte bort Niike parade han sig med en av honornas sida/rygg, kommer dock inte ihåg vem av dem det var .. Hoppas han inte hann mer än så iaf ..
Hoppar det inte blev något nu.. Olyckor är så lätt skedda!
Håller tummarna för att det inte blir några ungar nu!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ursh då. vad knasigt:P håller tummarna*
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Oj, håller alla tummar och tår för att dom inte är dräktiga :)
Tack.. Jag förlåter aldrig mig själv om det skulle gå snett för honorna vid födseln .. :/ Varför tänkte jag inte på att Niike kanske kunde hoppa över?:S Är så arg på mig själv ..

#5 - Det är inte ditt fel :)
#5; Det var verkligen inte ditt fel! Olyckor händer, och vissa är värre en andra. Men det är fortfarande en olycka!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#5: Det är inte ditt fel, tänk inte så. Jag vet hur lätt det är att man klagar på sig själv när sådant händer.
Håller tummarna!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Håller tummarna för att dom inte är det! :)

Å det är vid sånna tillfällen man inte tänker längre än näsan räcker… även jag här hemma har lyckats med desamma nästan, hade inte en tanke på att Buffen kunde hoppa ut genom fönstrerna i vårat uterum nämligen.
Men hur gamla är tjejerna?
Håller tummarna att de inte är dräktiga… = (

Håller tummar och tassar att dom inte är dräktiga!

Håller tummarna!
ojoj, :/
Men Fia har väl som tur var redan haft en kull va? Hur gammal är hon nu?
Och det skulle ju som tur var inte vara världens undergång om Alpha fick ungar, hon är ju som tur var iaf i bra ålder, så där minskade riskerna för svårigheter iaf :)
Håller tummarna här hemma :*
- Mvh Emma
#6,7,8; Tack :) <3 Men ändå .. Jag kunde faktiskt ha tänkt på att om Niike ser en brud kan han gå genom eld för att komma till henne.. ^^
#9,11,12; Hoppas det hjälper bara .. (:
#10; Precis .. Fia vet jag inte riktigt exakt, men hon är runt 5 år. Alpha är 8 månader .. Tur att detta inte skedde tidigare!
#13; Japp, Fia har haft 2 kullar om jag inte minns fel.. Hon är somsagt runt 5 år. Ja det är ju tur att Alpha är i den åldern hon är .. Tack <3
Rackare' <3
#14; Då får vi hoppas det går bra, om de nu skulle få ungar!
Tur i oturen, är väll att Fia som är så pass gammal (avelssätt) har haft ungar förut.. Och Alpha som är lite ung för att få ungar, är tilräckligt gammal för att klara det!
Håller tummarna och Lycka till nu!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#14: Hoppas jag med. :)
Hoppas det går bra <33
Ifall du hade tur kanske honorna inte var särskilt brunstiga och sprang iväg när han försökte para sig .
#15 Jao, tack :)
#16 Tack^^
#17 Hah, det tror jag inte! Fia verkar brunstig iaf, hon håller på och buffar på Alpha och parar sig med henne hela tiden:P Fast Alpha ignorerar henne x)<3
Usch då, låter inte alls bra..!
Men jag håller tummarna!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]