Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1324 ggr
[Niike]
0

Ritning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För er som har missat det är jag väldigt sugen på en unge efter Emmas (KvirrZ) Plimpy i sommar.. Och lyckas jag övertala min mamma, och resten av familjen, ska nog buren stå där jag satt ut den i min ritning…

Har ritat upp hur det ser ut på mitt rum ungefär. Dock stämmer inte måtten så bra men jag bara slängde ihop något lite snabbt. Så buren kommer inte stå såå trångt som det ser ut, hoppas jag.. Har bara tagit ögonmått, ska mäta nogare någon annan dag.

Kaninburen gjorde jag rosa så ingen skulle missa denFlört

Jag vet att det är svårt för er att se och avgöra eftersom måtten inte stämmer så bra .. Men tror ni att det skulle kunna gå att ha det såhär? :)

[Niike]
0

Bilden blev väldigt dålig , hoppas det inte gör något:P

pepsibarn
0

JAg tycker det ser bra ut Sprites bur är också så där i kanten

PRO_Anders
0

NEJ, placeringen är inte bra! En kanin ska aldrig stå vid ett element..

Bättre att byta plats med marsvinet, men vänd buren så att den kommer på kortväggen

Jennie104
0

3# jag tror inte den står så nära elementet på rikigt :)

Pehpsii
0

#0 vad söt du är som gjort detaljerna på musmattan (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[Niike]
0

#3 Kan inte stå vid kortväggen, har snetak … Om jag ska ha en 120 bur blir det ½ meter från elementet. Kan tillägga att jag ska ha elementskydd, men ifall det gör någon inverkan vet jag inte .. Kaninen kommer iallafall inte stå framför elementet på något sätt, utan ca ½ m bredvid.

#5 Hihi tack! Tyckte skrivbordet blev såå tråkigt så jag kunde inte låta bli att slänga tid på att göra musmattan lika färgglad som den är :D

KvirrZ
0

Ser jättefint ut :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

jag tror nog det borde gå, det där med element vet jag ej.. Ungefär hur långt är det mellan kaninburen och byrån?

[Niike]
0

#8 Har inte fått hem byrån än pga fel färg när vi köpte den, så jag vet inte hur långt ut lådorna går … Får hem den på söndag, så jag kan mäta då =)

Jojsan
0

#9 ok ^^

[Niike]
0

Någon som vet om det skulle funka vid elementet?

PRO_Anders
0

Det är inte elementet som sådant, utan det är värmen från det som inte är bra för kaninen…

[Niike]
0

#12 Men då kan man ju inte ha kaninen inne alls, det finns ju element i hela huset..

ciss
0

Buren bör inte stå vid elementet ifall elementet ska vara på.

Jag har aldrig på elementen i mitt rum men däremot brukar jag ha dörren öppen, så det är lika varmt i mitt rum som i något annat rum.

Så kan du ju göra, och så kan du ha ett kompostgaller framför dörren? Det hade jag när jag hade Hugo.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

Ha handen vid buren och känn om det är varm (varmare än et är i hela rummet), om det är varmare så kanske du får flytta buren :/ Lite varmt gör inte mycket, jag tror du känner det bäst!

[Niike]
0

#14, Okej, det skulle nog funka .. Brukar inte ha på elementet så det är skållhett, utan bara lite så det är lagom rumstemperatur .. Går inte det heller? Älskar värme men hatar att sova i ett varmt rum;)
#15 Jag har ju ingen bur där än :P Detta är bara planer^^

ciss
0

#16: Du behöver inte ha på elementet alls, utan sätt på elementet i ett närliggande rum och ha öppet dörren. Det funkar :-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Jag har haft mina kanier vid elementet väldigt länge (flyttade burarna förra veckan, men inanndess) och det har funkat väldigt bra sålänge elementet inte är alltför varmt.

Taci
0

Jag tror inte elementet är nåt problem. Min kanin har stått Ijämte ett element i många år nu. Man behöver inte ha på max-värme precis ^^ Hon har aldrig fått värmeslag eller liknande, det skulle jag märkt, hon är skuttig o precis som vanligt, mår likadant som innan hon bodde där. Har man elementet på lite grann, så gör det ju ingenting.

Tycker det ser fint ut =)

[Niike]
0

#17 Mitt element var visst inte på såg jag;) Elementet är kallt, men det är inte kallt på mitt rum för det. Min dator är som ett litet element(A) Så det går nog:)
#18 Okej, jag hade ju inte direkt tänk ha på elementet på full värme så då blir det nog inga problems:)
#19 Ok:) Nä precis, som jag skrev ovan tänker jag inte ha på det på full värme;) Tack!

Romana_12
0

Ja tyckte att det va jättefint :)

[Niike]
0

Tack, vad kul :) Nu hoppas jag bara en bur får plats. Vilket jag märker på söndag då mina möbler kommer hem:)<3

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är möblerna ställda där de ska stå och jag har mätt lite:)

- Från möbel med utdragen låda till till elementet = 170cm
- Möbel med utdragen låda + 120cm (bur) + 10cm extra = 40 cm kvar till element.

Alltså skulle den få plats. :):)

Ignorera spegeln på bilden, den ska hänga på väggen sen:)

CoNo
0

#3 marsvin ska ju inte heller stå vi element. Dom är lika känsliga som kaniner.

Clariiz
0

Det blir nog bra :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

#25 Hoppas det :)

Har bara föräldraproblemet kvar >.<

Clariiz
0

lycka till :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com