Kanin iFokus

Kanin

Etiketthjälp
Läst 129 ggr
Hamsterb1231
1

Tappat klo

Såg när jag dammsög att det låg en hel blodig kaninklo på golvet. Och när jag tänker efter har han slickat på sin ena tass väldigt mycket. Han vill heller inte att man håller i den tassen och drar sig undan. är det farligt?? Har han jätteont? Är det något jag kan göra?

Maleficum
2

Är det hela klokappseln som lossnat eller är den söndertrasad så det finns risk för att det sitter klobitar kvar i tån? Sitter det klobitar kvar kan veterinären behöva dra loss dem så de inte skapar problem.

Verkar han ha ont av det så är det bra med veterinärbesök så han kan få smärtlindring. Har han fastnat så kan han även ha stukat tån eller dragit den ur led och då är det bråttom för veterinär att rätta till det för väntar man för länge går det inte att göra något åt det sen. Låter han dig ta på de andra tassarna? Är det bara den skadade han inte vill att du tar på så är det en stark antydan att han har rätt ont eftersom kaniner gärna döljer smärta så länge som möjligt.

Jag har haft en kanin som drog av hela klokapseln och det såg fint ut och hon hade inte ont så veterinären sa att det bara var att vänta så växte den ut igen (han sa det skulle ta 3 månader 3 veckor och 3 dagar :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vixxen
3

Åk till veterinär och låt dem titta på tassen och klon.