Kanin iFokus

Kanin

Läst 133 ggr
Leja1
0

Efter kastrering

Jag har två kaniner som varit med varandra sedan dom va 8 v och har alltid varit så goa mot varandra. Har aldrig sett dom legat en bit ifrån varandra utan alltid tätt ihop. Har nu kastrerat den ena och veterinär sa att hon måste vara själv i två veckor innan hon kan träffa sin kompis. Men nu när jag ska sätta ihop dom är dom som värsta ovännerna. De flyger tussar, blod och öron som går sönder. Hur ska jag nu göra. Har dom lösgående och vill ju inte ha dom i varsin bur resten av deras liv. Skaffade ju två för att dom skulle ha en vän.

Någon som varit med om liknande. Varför varnar inte veterinären om detta, för då kanske man hade tänkt om ang kastrering. Eller kanske haft dom tillsammans ändå.

Haren9
0

Ifall jag varit du skulle jag nog att testa att sätta ihop de på ett säkrare sätt.

T.e.x. att ha kompostgaller mellan de. Då kan de prata och träffa varandra utan att kunna skada varandra.
Sen när de verkar bra vänner igen kan du testa att sätta ihop de på en neutral yta(en plats som ingen av de varit på).

Lycka till!

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Leja1
0

#1: Tack för svar.
Dom har haft kompostgaller mellan sig under den tid dom va separerade efter kastreringen. Och då har dom pussat på varandra. När jag skulle släppa ihop dom igen så va vi ute på altan där ingen av dom varit tidigare. Men de va då blodet stänkte och öron gick sönder så särade på dom med en gång då jag såg blod.