Kanin iFokus

Kanin

Läst 246 ggr
Koali
0

Orolig ägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, idag när jag kom till mina kaniner märkte jag en konstig sak som jag reagera på. Dom sprider alltid ut sitt hö men i ena hörnet var de spån som var rött/brunt och typ en liten klump och vet inte om de är kaninerna eller mössen som är där då och då

Jojjo908822
0

Det ser inte bra ut. Har du flera kaniner? Svårt att veta vilken Det är i så fall.

//
Lucille

frer
0

Det där kan vara rött urin som beror på födan, t.ex. för mycket barr i kosten ger rött (surt) urin.

så här står det på rabbit.org, "Red colour of the urine is sometimes observed in rabbits. It is probably caused by a plant pigment and does not affect the health of the animal.", "Red urine (due to excessive urinary pigments) may occur due to any of the following:

While on antibiotics
At the first cold snap in the fall
After eating fir leaves
After eating carrots, spinach or other veggies containing beta carotene"

Men det kan ju vara blod om det föreligger nån sjukdom.

• Redigerat 2021-09-19 09:40 av frer
[EM_L]
0

Har någon av dina kaniner avföring i rumpan möjligtvis? Om, så bör du se över kosten och möjligtvis rådfråga veterinär. Faktiskt är det lämpligt att rådfråga även om du inte vet ifall det är urin eller annan avföring.

Koali
0

#1: ja de är två stycken

Jojjo908822
0

#4: Urinen kan bli rödaktig utan att det är farligt, men det kan också vara något som är fel. Mår kaninerna bra i övrigt? Om de gör det kan du avvakta i någon dag. Om det har kommit mer om 2-3 dagar tycker jag att du ska åka till veterinär. Men om en eller båda kaninerna verkar slöa, inte äter osv bör du åka direkt.

//
Lucille

Koali
0

Jag e osäker på om de e blod eller bara kiss

Koali
0

#5: dom har hoppat runt som vanligt och varit lika taggade på mat. Båda honorna har viljat ha gräs och så. De kan även vara en mus eller så som blivit mosad av di då de har varit ett mus bo i just de hörnet

Jojjo908822
0

#7: Avvakta då och se om det kommer mer!

//
Lucille

Koali
0

#8: än så länge har inget mer kommit

Jojjo908822
0

Vad bra!

//
Lucille