Russin?
Kan kaniner äta russin?
Isåfall, hur stor mängd?
Jag vet inte .. Men om de kan det ska det nog vara i mycket liten mängd.
Mina kaniner får några enstaka russin någon gång ibland.
Tex 5-10st på julafton, är väl i princip allt. =P
Rufsan får ibland,och hon älskar det! Men väldigt sällan somsagt och i liten mängd :)
Vad händer om man ger i för stor mängd då? ^^ Puttar även upp tråden..
jag brukar ge typ 10 russin om dagen…Freddie älskar dom,inget har hänt och jag gett han d rätt länge…
Skulle aldrig ge mina kaniner något jag inte var 100% säker på att det inte var nyttigt.
Russin är giftigt för hundar och katter, men kaniner vet jag inte. Men eftersom varken vindruvor eller russin inte är någon naturlig föda för kaniner skulle jag inte ge det.
Men ring till en veterinär och fråga vet jag=)
Jag ger aldrig mina kaniner russin.
Vindruvor är giftigt för djur, och eftersom russin är torkade vindruvor, så är antagligen även russin giftigt.
Iofs lyssnar jag inte direkt på sånt när det gäller mina råttor och hunden - om dom äter det självmant framför värsta lyxmiddagen får dom väl göra det. ^^

#8 Att vindruvor var giftigt för djur hade jag ingen aning om. :O När jag hade hamstrar så fick de vindruvor ibland, Peach däremot gillar inte vindruvor så hon får inte, men vad exakt i vindruvorna är det som är giftigt?
har aldrig gett russin till mina kaniner.
Jag har aldrig provat. Vet inte om jag vågar :/
Skulle inte förlåta mig själv om det hände henne något.

Jag har gett mina marsvin och kaniner både russin och vindruvor och inget har hänt. Men är det giftigt så :o då ska jag inte ge mer!
#9 Jag fick reda på det på min prao på en gård med en jävla massa djur för bara några veckor sedan. XD Eh, vad jag förstod så vet man inte vad som är giftigt - men om djur får för mycket så kan dom dö av det. Det är väl ungefär som djur och choklad, i guess.
Och självklart ska djur aldrig ha något i alltför stora mängder, så länge det inte är något dom behöver (tex hö för kaniner). Allt ska ju alltid vara i måttliga mängder. :)
Och min hund är galen i vindruvor - först tar hon den i munnen, spottar ut den på golvet och kastar runt den i rummet, för att sedan lägga sig och äta upp den. O.o'

Jag ger mina russin som beröm, eller mutor…finns fler än jag som gör det…B563 t.ex.
tror verkligen inte på att russin e giftigt…för då skulle min freddie dö för länge sen….han får mkt russin…sålänge han mår bra får han d
#17, samma här. MIna kaniner får russin typ 2 ggr/veckan och de har inte dött än så länge ;/
Hehe :D
Tycker det låter väldigt konstigt om vindruvor är giftigt, onyttigt är det väl, men giftigt vet jag inte.
Har gett mina kaniner vindruvor flera ggr, och provade med att ge 2 russin var igår. Inga dåliga tecken iafl. :P

har inte testat, men till och med människor kan ju bli lite risiga i magen av det, så man kanske inte ska ge för mycket..:P