Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 921 ggr
Fantasiah
0

Skillnad?

Vad är skillnaden på "teddylöwen" och "lejon med dubbelman" ?

Anneliiw
0

putt

[Niike]
0

Är inte så hajj på det där. Men jag tror att teddylöwen har väl teddypäls, och lejon med dubbelman har lejonman^^ Kanske extra mycket .. ? Hoppas någon annan kan svara:)

balelettan
0

puttar upp den här tråden…. eftersom att den är ganska lik det jag själv vill ha svar på….

Ync
0

En teddylöwen har extra mjuk päls, tror jag :)

Clariiz
0

Teddylöwen, Det korekta namnet är egentligen TeddyLejonhuvad!

En TeddyLejonhuvad är helt enkelt en vanlig Lejonhuvad fast med Teddy päls. Dvs. längre päls^^ Denna päls håller sig kvar hela livet, (lika dant som på TeddyDvv. Fast det är en Lejonhuvad:)) Sedan finns det Peking päls också.. Fast denna päls fäller ofta kaninerna av.

Lejon med dubbel man, Finns nog inte ens^^

Jag kan verkligen inte förstå vad det är! Har aldrig hört det!

Lejonhuvad

En rastypisk Lejonhuvad skall ha både man och kjol!

Hoppas ni blev lite klokare :P. xD

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinacoladas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

asså jag har en angoralöwen, hon är renrasig lejonhuvad, och en dubbelmanad lejonhuvad, det är bara ett pälsslag :)

Min Opal kommer från lyktan's där hon får dubbelmande oftare än vanliga.

Men jaja lejonhuvade med "vanlig" päls har BARA man.

Teddylöwen, har lång päls över HELA kroppen och dubbelmanad, är ungefär som pekingteddy, alltså, den har kjol, lång man, kort på ryggen, men den har även lång päls i ansiktet :)

Opal, dubbelmanad..

Pinacoladas
0

dom har.. typ långt hår på "bröstet" också.

senna
0

teddylöwen har mycket och lång päls (som en teddydvv.) över hela kroppen.

dubbelmanad har som vanligt lång man, kjol, "kinder" och kort på ryggen. men att den har dubbelt så mycket päls, på de ställen som jag skrev innan, än vad en vanlig lejonhuvad kanin har.

det är iaf så jag har uppfattat det…

Clariiz
0

#6; Din kanin är förmodligen en Peking ^^ Eftersom hon har fällt av.. Peking är som teddy fast ibland lite kortare och de fäller av.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

En rastypisk lejonhuvad ska bara ha man! En dubbelmanad har man + kjol. En teddylöwen har lång päls över hela kroppen, inkl. ansikte + öron. Och det heter Teddylöwen, inte Teddylejonhuvad, eftersom det inte är en godkänd ras, och inget namn ännu är bestämt för rasen.

senna
0

#10 - så mira och lille skutt är dubbelmanade då eller? eftersom de har både man och kjol + på kinder.

twinnie
0

#10 Eller pekingteddydvärgvädur? Vet inte, eftersom jag inte sett dem IRL ^^,

senna
0

#12 - du menar väl #11? ^^ . hmm.. pekingteddydvärgvädur?

twinnie
0

#13 Ja. Ja, de är väl dvärgvädurar?

twinnie
0

Beteckningen för dubbelman är MM och enkelman är Mm. Om man parar två enkelmanade blir 25% dubbelmanade enligt korsningsschema. Parar man en dubbelmanad med en korthårig kanin blir alla ungar enkelmanade, enligt korsningschema (endast statistik).

Enkelman + Enkelman

+     M          m

M    MM        Mm

m   Mm         mm (korthårig)

Dubbelman + Korthårig

+       M          M

m      Mm       Mm

m      Mm       Mm

Svårt att visa utan tabell, men någon kanske förstår xD Sedan beror det ju mycket på vad kaninen bär på för anlag, detta är endast statistiskt.

Zvintos
0

Det jag hört är att de som är enkelmanade kan tappa sin man (inte alltid), medans de dubbelmanade behåller sin.

Fråga på kanin-net annars, där finns flera uppfödare av lejonhuvad som kan svara på detta angående enkel- och dubbelmanad.