Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 545 ggr
Jennie104
0

Hjälp!

Hjälp!

Hur ska jag få mamma och Dan att säga JA till att Jappo ska få va inne?

Hur ska jag säga?

Såfall ska jag flytta in henne i vår

[Niike]
0

Har problems också .. hoppas det löser sig!:)

twinnie
0

Du har ju redan flera liknande trådar :) Dessutom har Maja (Niike) även en tråd. Läs dem istället ;)

Jennie104
0

jag hittar inte kan du putta upp ? ;)

emmsaaan
0

+ Enklare att städa bur på vinter.
+ Mysigare.
+ Man kan plugga samtidigt som man håller på med kaninen.
+ Man behöver inte springa ut & in som en galen höna.
+ Enklare att byta vatten på vinter.
+ Kaninen blir tamare eftersom att det är folk runt omkring kaninen jämt.
+ Enklare med pälsvård.

Varför flytta in kaninen i vår? Vänta tills hösten ist, det är ju härligt för kaninen att vara ute en sval sommarkväll.

KvirrZ
0

#2 hahahahaha, "Maja (KvirrZ)" x'D

- Mvh Emma

emmsaaan
0

#5 Huh? ;D

ciss
0

Maja = Niike
Emma = KvirrZ

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

#6 som ciss skrev ^^

- Mvh Emma

twinnie
0

OJ XD HAHAHA. vet inte vad jag tänkte på xD

ciss
0

^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

#9 hahaha, inte visste jag att jag och maja var samma person ^^,

- Mvh Emma

emmsaaan
0

Hahaha, tänkte väl. Visst iaf att KvirrZ hette Emma.

twinnie
0

#11 Inte jag heller, men tydligen är ni det :D xD

mattis96
0

ee vene det är svårt det där… men vf inte ha den ute kaninen mår mcket bättre ute bättre luft och så men om du redan har haft kaninen ute som en utekanin så går det inte att ta in den…
 din kanin har fixar så den får mycket päls på vintern och då har kroppen vant sig med det och ser till att kaninen får mycket päls på vintern.. och då när du tar in den så på vintern får den mycket päls och blir då jättevarm och kan bli sjuk, kan få värmeutslag… så jag tycker fast det är jättemysigt att ha den inne så tycker jag att du ska ha en ute..

BuNNaj
0

Man kan visst flytta in en ute kanin och tvärt om. Kaninen lägger på sig vinter päls om det blir för kallt, och det är naturligt att den byter om det blir för varmt/kallt. :)

mattis96
0

Men tjejn som vi köpta penny sa det ….=)  =(Fundersam
Det va på en uppfödning…

[Quellii]
0

#16 Mna kan inte ta in den på vintern, men när det inte är stor temperaturskillnad så funkar det :)

[Quellii]
0

#16 Mna kan inte ta in den på vintern, men när det inte är stor temperaturskillnad så funkar det :)

BuNNaj
0

Ooops! glömmde skriva att man inte kunde ta in dom på vintern xD men man kan ta in dom sommaren/hösten och sen ha dom inne :D

BuNNaj
0

Ooops! glömmde skriva att man inte kunde ta in dom på vintern xD men man kan ta in dom sommaren/hösten och sen ha dom inne :D

mattis96
0

ok… opps..det va nog det hon sa….Räcka ut tungan men vi brukar sätta ner penny i hallen bara typ 2 minuter vi har en jättespegel där hon brukar tycka att det är lite läskit att se sig själv… men annars så bor plutten ute=)

mattis96
0

är det inte bättre för en kanin att bo ute??

KvirrZ
0

#22 det spelar ingen roll sålänge kaninen trivs. Många säger att kaniner mår bättre ute, jag har kaniner som blir deprimerade ute då jag inte är med dom största delen av dygnet som jag vanligen är eftersom att de bor i mitt rum. Likaså finns det kaniner som blir deprimerade om de inte får bo ute.

- Mvh Emma

mattis96
0

ok=)

Zvintos
0

Man kan ta in en utekanin på vintern.
Men, då ska man se till att slussa in kaninen under en tid.
Har man ett garage kan den bo där under någon vecka, sedan flyttas till ett lite varmare (fortfarande kallt/svalt) ställe som ex källaren.
När det inte skiljer så många grader kan man sedan flytta in den helt.

Att bara ta in kaninen är inte bra alls.
Blir för stor temperaturskillnad.
Är det -5 ute och +20 inne, blir det en temperaturskillnad på 25 grader!
Ska ska man nödvändigtvis flytta in den under vintern, slussa in den sakta men säkert.
Annars kan man lika gärna vänta tills våren/hösten. =)

mattis96
0

ok det var typ så jag menaRäcka ut tungan