Grönsaker, hur ofta?
Hallå. Jag brukar ge Uzza ca 4 grönsaker om dagen. Det tar slut väldigt snabbt & det skulle jag behöva ändra på. Hur ofta & hur mycket och hur ofta kan man ge nu i vinter utan att hon t.ex fryser mer? :) Har hört folk som ger sina varannan dag eller 3 gånger om dagen. Hur gör du?

Man ska nog ge kanske 3 olika grönsaker om dagen. Är inte så hajj på det där :)
Jag har varit rent utsagt usel på att ge dom grönsaker och sådant men jag ska börja handla det själv så då kommer det bli mer än vad dom har fått nu :) Jag kommer ge 2-3 grönsaker om dagen.

Okej. Det börjar bli väldigt dyrt för mig med tanke på att det mesta hinner frysa… :/
Har all min mat inne, sen när jag matar med grönsaker(på kvällen)så öter hon uppd et väldigt snabbt, hon får ungefär en hel morot beroende storlet, ibalnd gurka eller någon annan grönsak också. Hon har alltid tillgång till hö, så de tär ju itn estörre problem.

#2: ja det är jättedyrt med frukt/grönsaker. Men lägger du in tex en hel gurka, ett äpple, ett päron och en tomat eller tar du lite av varje?
Det går segt med grönsakerna här hemma, av ekonomiska skäl. I vanliga fall brukar dom få 2-4 grönsaker/frukt varje dag.