Kanin i julklapp!
Jag måste bara få visa upp den bästa julklappen någonsin som jag fick i förskott av min pojkvän förra helgen, då "julklappen" inte skulle klara sig i ett paket tills den 24.
Det var en söt liten (läs: stor) Belgisk Jätte hane som döptes till -Felix-. Han är just nu 5 månader och väger nästan 5 kg. Så mycket energi han har och så mycket bus denna kaninen kan hitta på, haha :D Men samtidigt är han jätte mysig och en riktig pussgurka av sig.
Jag har alltid önskat mig en stor kanin, men mamma har alltid tyckt att en hermelin eller en dvärgvädur är i rätt storlek, men nu hade hon ändrat sig, så efter kastreringen så kommer min hermelin hona -Felicia- få en ny kompis, då hennes andra gick bort.
**Här kommer lite bilder på nykomlingen:
**
Grattis vad roligt!
BJ´s är ju bara så otroligt mysiga! ^^
Vad kul (: , jag ska ev. åxå få en till kanin i julklapp :)
Vad roligt :)

Roligt ska kanske få en kanun i julklapp jag med :D

Åh vad fin! :D
#4 Detta är min första BJ, så det är lite spännande :) Men han är hel mysig och lugn, förutom när han är på bushumör ;) Fast det är klart, han är också trotsig som alla mina andra kaniner har varit, men det försvinner :)
#5 och #7 Jätte skoj :) Jasså, då blir det spännande och se om ni får någon? :) Alltid kul med överraskningar :D
#6 Jätte roligt och jätte spännande med en ny ras :)
#8 Tackar :)

åh va roligt :)
Men jennie104, ska inte du köpa av Louice?
Jag fick min kanin i julklapp förra året
Jättekul!:D Vilken julklapp .. !
Vilken julklapp! :D Ursnygg BJ, verkligen!
Var bara försiktig när det gäller att sätta ihop dom, då det är stor skillnad på deras storlek, Felix kan skada den lilla rejält om dom busar eller så. Bara så att ni har dom under uppsikt :)
Åh, vad kul :) Han är superfin!
#13 Jo, jag har faktiskt funderat på det också, men det blir ingen ihopasättning förrän om minst 2 månader, förhoppningvis har han lugnat ner sig en del tills dess.
Men en fråga då när det väl är uppe på tal, för jag har faktiskt tänkt på det med storleksskillnaden.
Är det ens en bra idé att ha dom ihopa eller ni tycker att det är för stor storleksskillnad?
Vill gärna få ett svar från kaninkunniga också innan jag gör något som kanske är jätte dumt! Vill ju inte att min lilla tös ska bli skadad.
#15 Ni kan ju vänja dom vid varandra och så får dom träffas under uppsikt :)
guud vad roligt5! :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
guud vad roligt5! :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vad roligt! Grattis!
Tusen tack alla :)
#16 Jo, det ska vi göra innan, det är inte så att vi kommer slänga in dom i en bur direkt ;) Dom får träffas nu (fast på avstånd då han inte är kastrerad) Är ute och går i sele med dom, pojkvännen håller den ena och jag den andra så att säga. Men sen lär dom få träffas i lekhagen tillsammans när han är kastrerad och lär känna varandra där innan det blir inflyttning.
#20: Bara det inte blir som när jag skulle ta kort på min BJ och hermelin tillsammans (bägge honor).
Var lite försiktig utifall BJ´n skulle ge sig på den lilla.
Men vem tror du gav sig på vem? =P
Jo, lilltjejen skulle ge sig på den stora, som är 8ggr hennes vikt och typ 12ggr så stor!
Kaxig lite tös! *skrattar*

Vad roligt! :)
Åhh, vad kul! Jättevacker var han! Älskar BJs :]
Gud så roligt!
Tack igen, bättre julklapp kunde jag inte få! *glad* Sen blev jag extra glad för att det blev en BJ också :)
#21 Mja, hon är rätt så försiktig av sig ned lilla tösen, men vi får se hur det går. Får ta det i olika steg, vill inte tvinga dom på varandras sällskap.
Men innan det blir ihopa flyttning så ska han kastreras och buren ska byggas ut med en liten "rastgård", blir nog bra :) (med pappas hjälp, haha)