Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 902 ggr
soten
0

OT - Retad/mobbad.

Känner du dig retad eller mobbad av någon?

Sotis
0

Nej det gör jag inte.

[Zoie]
0

Neej , Men när jag var mindre vart jag retad ibland :(

Moonstrike
0

Nepp, men känner mig lite utanför ibland.

soten
0

Jag känner mig lite lite retad eller jag vet intebhur jag ska säga, jag har inte så många kompisar och det är många som snackar shit om mig och så.

[Zoie]
0

#4 Vilka ? Är det jag ?

[Zoie]
0

TIPS ! Om man bara är med samma och inte typ kan vara med andra då brukar det vara så att dom andra tror att den inte vill  vara med någon annan en den man är med hela tiden

soten
0

#5 Säger inte vilka. Men vad menar du med inte jag va?

myriis
0

Nää. Eller ja, jag är ju tydligen "Emo" enligt typ alla i min skola och andra främlingar, så visst hör man "Jävla emokid" typ 500 ggr per dag ^^

[Zoie]
0

#8 stackars dig :(

Nicolina
0

Nej! Har ett helt gäng med underbara kompisar bla. Emma/KvirrZ = )

Har dock aldrig varit med i "gänget" direkt och alltid haft en känsla att folk mer eller mindre sett ner lite på mig - men ingen har dock sagt något utan bara tyckt att "där är lilla fåniga Nico…"

Men som tur är har jag världens bästa vän! Vi har varit kompisar sen 6:års och hägt ihop i ur och skur! = )  Så ensam eller direkt retat har jag aldrig varit och är glad för det!

twinnie
0

Det händer att det står otrevliga saker på mitt skåp ibland, men orka bry sig -.- människor som mobbar är bara grmt osäkra med sig själva.

[Zoie]
0

Jag har många vänner … :)

myriis
0

#9: Näh, dem vet inte ens vad emo är för något så det är bara patetiskt att dem går och ropar det efter mig ^^

soten
0

#11 Vad står det då?

[Zoie]
0

#13 Okej =/

soten
0

#13 Vad är emo då? ^^ Har bara hört talas som de men vet inte vad det är x)

myriis
0

#16: Emo är en musikstil, men ja, alla tror att man kan säga "Jag är emo" men det är som att säga '"Jag är techno"
Iallafall, sen tror folk att "emos" är svartklädda och skär sig i handlederna ;P

soten
0

#17 Jaha (x

[Zoie]
0

#17 Bra förklaring :)

myriis
0

#18: ;)

#19: Tack ^^

lill-jarven
0

Nej jag är varken retad eller mobbad. När jag var yngre kände jag mig lite utanför och så men ibalnd var det ganska skönt :)

[Zorro_93]
0

Neaa, ingen retar eller mobbar mig :D

soten
0

Har bara tre vänner. Men bara en bästa vän :) Flippa <3

Eazyy
0

Nej det gör jag inte :)

senna
0

nej, det gör jag inte. men som twinnie säger, orka bry sig, människor som mobbar är bara grymt osäkra med sig själva.

Taci
0

Nej.

KvirrZ
0

Nope :)

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

Nej.

Tina-A
0

Nej, men har gjort för flera år sedan.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Nej. Orkar inte bry mig om det står typ något på skåpet eller om någon kommenterar något på Apberget (en hemsida). Dom känner ju inte mig ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

Näpp! Inte retad^^ Eller joo, av Jonas xD An brukar säga till mig:
Du är fet, ful, tjock och äcklig

Men jag bryr mig inte ^^

Soten på kif är mig BÄSTIS!

[Zoie]
0

En sak kan jag faktiskt berätta. Att jag hatar när man ska använda MSN som "Dumsida" kallar det så XD  Att man ska klaga , vara dum ,retas och tvinga folk

HomecomingQueen
0

Jag vart mobbad av mina kompisar på min gamla skola, var inte i skolan på två månader och fick byta skola efter ett lov, dessutom sjönk mina betyg genom att jag inte var på skolan.
Och det var ju inte så kul ^^

Noa-Nisse
0

#33.. sånt tycker jag är störigt.. det är inte den utsatta som ska byta skola, nej det är dom som utför trakasserierna tycker jag iaf!! då blir det ju precis som om dom har "makten" tycker det är väldigt skumt att skolorna gör så.. :S

nej, jag blir inte retad, men sen finns det ju säkert folk som stör sig på en, och tvärtom att jag stör mig på folk! :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

soten
0

#31 Jaa, Jonas retar alla. Han sitter brevid Moa i våran klass och Alex så sa jan så här till Alex:

- Det suger att va' med Moa, hon är för ful!
Jag tycker inte Moa är ful jag tycker hon är söt.

[Zoie]
0

#35 Han skojar ju ^^

[Zoie]
0

#35 Inte tror jag han skulle säga så på allvar ?

soten
0

#37 Jag tror inte det.

KvirrZ
0

#36 Det är iaf taskigt att skoja på det sättet.

- Mvh Emma

[Zoie]
0

#39 Ja det tycker jag med ..

Romana_12
0

Ja blir oxå kallad '' emo''.. Men jag bryr mig inte..

myriis
0

#41: You go girl ;)

Noa-Nisse
0

tycker det är ett konstigt "namn" att kalla någon Emo.. :S asså, som ni skrev innan så är det en musikstil ju… då öåter det ju jätte konstigt att kallas för det.. typ samma sak som :

"kom hit här RAPP så ska jag visa dig en sak"

ciss
0

Asså, jag & Fanny säger ju ibland "du suger", "fyfan vad dålig Emilo var idag, han suger ju", "du är så jävla ful baby", men det är bara på skoj. Vi har sån humor ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[mjuue]
0

blivit trakasserad o massa grejer :/ gick väldigt långt.. slutade liksom inte fast ja sa till lärare o föräldrar. och på cupen tappade ja alla mina vänner i min skola :( dom gillar inte mej längre pga att jag har förändrats. plus att dom kände sej också utsatta av den tjejen ja blev trakasserad av. hon har liksom ''status'' i våran skola. så dom va rädda för att hon skulle hata dom också..
nästa steg, om det händer igen att dom trakasserar mej, är anmäla till polisen. har gjort allt ja kan! varit igenom så mkt för att nån ska trakassera en :/
det är så dumt allting.. ingen ska behöva utsättas för sånt här.
men tyvärr blev det jag. men ja e stark, så ja klarar det här.
inge kul o gå till skolan när man inte har nån o va me direkt. man liksom bara följer me några ibland. folk märker ju att man e ensam.
o va hatad fjortis i ens skola e .. ja det e helt förjävligt om ja ska säga sanningen :/

Noa-Nisse
0

#44. så länge båda två eller en grupp också uppfattar det som skoj, så tycker jag det är okej.. så kan liksom jag och mina kompisar också skoja..

blaskigtkaffe
0

inte på skolan, men kan känna mig utanför här i familjehemmet … och av vuxna överhuvudtaget faktiskt. T.ex var det en gubbe idag som sa att jag var tjock, och dum som jag är tar jag åt mig det ..

Flippa
0

Jonas säger också till mig:

Han: Hur f*n kan du vara med glasögonormen Carro?
Jag: Hon är ingen glasögon orm!

Carro är min lilla knäppis <33

myriis
0

Jag tycker synd om er smo trakasserats!  Ta verkligen inte åt er <3 Det är bara pinsamt att folk ska bedömma andras utseende, jag menar, vi påpekar inte hur dem ser ut ?
T.ex när det kommer fram en fjortis till mig och säger "Hur fan kan du vilja vara Emo, det är fult!
Jag: "Tyck det då"
Men inte hoppar jag på henne och börjar påpeka att jag ogillar hennes klädstil -.-

#43: Precis ;)

Ellen95
0

nej

Stravaganza
0

Nej.

Men när jag var yngre (IRL då) vart jag typ mobbad/utfryst, eftersom jag ansågs vara 'ful' och ha ett 'annorlunda beteende' än alla andra barn… Inget roligt. Jag bävade inför varje dag jag skulle till skolan och när man väl var det överröstes man med både ord och slag.

Sotis
0

Ibland känner jag mig lite utanför men det är inte så ofta:P

annaforsgren
0

jo, ibland

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Zoie]
0

*putt*

Clariiz
0

Nopes.. Det är jag inte ^^ :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

skanorskaniner
0

Nej.,. Tur det men i den andra 8:an på vår skola är det kaos. Två tjejer går igenom varje tjej en efter en. Först Felicia (bytade till min klass) sen Marcella (bytade skola) nu är det EmmaLinn (nästan klar) och nu har de börjat på Desireé.

Jag är medlem i Friends på vår skola men den andra klassen är hopplös det går inte att fixa. De får till och med på hos en präst för att få sammanhållning i klassen

Dior_94
0

Nej.

annaforsgren
0

jag blir helatiden kallad för "tyst" .. och en gång när vi åt mat medmina klasskompisar så pratade vi om att skratta och det.och då var det en tjej som sa högt.Den som kan få anna att skratta är VÄRKLIGEN en vinnare!!" ..och precis allla runt hela bordet glodde på mig som om dom tyckte synd om mig.

asså, hur kan man vara så jävla taskig, jag skrattar visst, men kannske inte åt deras tråkiga skämt!.  och visst jag är väl tyst i skolan för att jag blir så himla uttråkad. och jag gillar inte att prata när jag äter för jag vill kunna njuta och inte prata medmat i mun:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Romana_12
0

#41 - hahahah ;)

Naaathaaa
0

Nä, det gör jag inte, har aldrig gjort heller. Men när jag gick i lågstadiet ville jag vara ensam, då trodde alla typ jag var mobbad och så men älskade att gå runt själv. Rätt skönt. Sen mellanstadiet var jag med i "gänget" eller vad man ska kalla det. Dock något jag ångrat mycket länge. Sånt kaos det blev. Och högstadiet har väl varit lite si sådär. Haar väl inte velat vara med i "gänget" allt för mycket men kan ju absolut inte säga att jag e ensam och definitivt INTE retad/ mobbad. Har många vänenr som betyder så…

[Niike]
0

Nej, det har jag inte.

Theresze
0

nej, men skulle jag vart dt så skulle dt va deras problem. orka gå runt och bry sig om att andrahåller på att reta/mobba folk. Jag ser ut eller gör som jag  vill stör sig någon åpå dt är dt deras problem:P

johanna_loveAnimals93
0

Nej. Jag har underbara kompisar <3

Men ibland är det för mig som för #58. Okej, jag är tyst, men jag har hört det typ fem miljoner gånger nu och är jäkligt trött på det. Många påpekar det, jag menar, det är inget man kan ändra på sådär i en handvändning.

Med personer jag känner kan jag babbla hur mycket som helst, men när det kommer någon som jag inte känner så väl som jag ska prata med, sluter jag in mig i ett slags "skal" på nåt vis.. Det vet ni som var med på Gbg-träffen..

Dessutom har jag inte världens bästa självförtroende och mår rätt dåligt p.g.a det ibland.. Det känns som att alla stirrar på mig på stan, bara för att jag är så grå och trist och utstrålar osäkerhet… :/

Men som sagt har jag underbara kompisar och jag trivs superbra i min klass. :)

KajsaM
0

Nix :)

[Kaninfluff]
0

nej. jag är i det "populära gänget" i min klass xD ingen blir mobbad i vår klass, tror ingen i skolan blir mobbad heller :O

Keligast
0

#11 Samma här, så j'vla fega människor!

[Catteklina]
0

Under hela låg-, mellan- och högstadiet har jag allt som oftast varit ensam och utanför.
Ingen delar samma intresse, man klär sig annorlunda, ser annorlunda ut, uppför sig annorlunda, ja, såna småsaker som är totalt oväsentliga gjorde oftast att jag var ensam om dagarna, det var hemskt! Jag hatade skolan verkligen, det var en pina och plåga varje dag där :/ Skitsnack, kommentarer- Usch!
Det är bättre nu i gymnasiet åtminstone, jag är i alla fall inte ensam längre, vilket känns skönt, för att ytterligare vara ensam under gymnasietiden hade jag aldrig klarat av.

Under sådana här tider är det mer än guld värt att ha sina djur <3 Dom finns alltid där, dom dömmer en aldrig efter hur man ser ut eller klär sig. Dom är det bästa som har hänt mig <3

Sandra-
0

Vad ledsen jag blir när jag läser om folk som blir
mobbade/retade :( önskar bara att man kunde hjälpa.

Majsbecka
0

Blir trackad på ganksa ofta, typ varje dag. Men alla tar det på skämt och så :/

PRO_Anders
0

Appropå "Emo", så är min dotter ensam på sin skola som  "Fashioncore" stilen. Är det nån som mobbar henne, nitar hon dem…så är det bara…

"Emo"

johanna_loveAnimals93
0

Min kompis kom till vår klass efter att ha gått på en annan skola i stan, där hon inte mådde alls bra och jämt var utanför. Hon var nära att begå självmord flera gånger men vågade inte.

Och så kom hon till vår underbara klass som jag nämnde tidigare, och vi tog hand om henne :) Så nu har hon massor av kompisar och man märker på henne hur glad hon är över att ha oss.

Så man kan säga att vi räddade hennes liv, för om allting hade fortsatt på den gamla skolan och hon inte hade bytt till en bättre klass, hade hon definitivt varit död nu, säger hon.. <3

BuNNaj
0

Ja, jag känner mig dagligen mobbad och retad, bara för att jag i deras ögon är "emo". Jag får hela tiden höra "jävla emo fan! Gå och skär dig" och söånt, men jag tar inte åt mig för jag är den jag är, och jag utrycker mig själv genom mina kläder och jag vågar stå för det. Visst, kanske jag är emo, kanske inte. Jag gillar inte att placera stilar i olika "fack".

RallyKanin
0

#8 jag blir också kallad för emo -.-' Dom behöver ju nt liksom kalla en för emo om man inte e d (dessutom e d en musik stil)

Lippo
0

#58: Förstår hur det känns! Kanske inte exakt så men jag får nästan alltid höra att jag är för tyst och aldrig pratar osv.  

Haha håller med ;) Orka prata när man äter! ^^

Lizzan
0

Nej, och orka bry sig om någon säger nåt.