Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 634 ggr
Casper
0

Grenar/pinnar

Vilka sorters grenar är ok att ge? Hur stora "bitar" åt gången ger ni era kaniner? Klipper ni av typ 30 cm bitar eller hur gör ni? Var hittar man färska grenar under vintern om man inte äger en fruktodling själv?? HJÄLP!! Har stora problem med detta!

aliciia
0

man snor hos grannen eller i skogen ;D

Casper
0

Vad hittar jag som är lämpligt i skogen?? Har en hyfsat stor skog en liten bit bor men vet inte vad jag ska våga ta där…

Casper
0

Sno hos grannen är inte lönt eftersom jag bor i hyreslägenhet… *skrattar*

myriis
0

Jag brukar ge mina kaniner grenar från äppelträd iaf :) Det tycker dem är spergott och tänderna slipas samtidigt!

BiancaW
0

Mina niner äter endast björk ;P

ciss
0

#2: Björk brukar alltid vara uppskattat.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Kaninfluff]
0

Mina äter mest äpple, men pappa brukar ansa våran björk, då lägger jag det i hagen så dom får mumsa på ^^

pandabjorn
0

Jag brukar ge mina lite olika sorter.Tex fruktträd, björk, asp, alm, lönn och vide. Jag brukar läga in ganska stora grenar i hagen, och lite mindre i buren, blir ju så trångt annars;) Ger man dom stora grenar slipper man byta så ofta:) fast om du ska sno från skogen ser det nog lite dumt ut om man kommer med jätte bigga grenar xD.

twinnie
0

Körsbärs brukar jag ge. Det är det enda som dom ens smakar på :)

Casper
0

Kan man ge pil? Har en gigantisk sådan på jobbet nämligen som brukar "tappa" stora grenar varje gång det blåser…

pandabjorn
0

Det här hittade jag skhrf´s forum om pilgrenar till kaniner ----->

Fiona
0

har gett äpple och nått mer träd som jag inte kan namnet på :: mamma sa dock att de inte var giftigt ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

PRO_Anders
0

ALLA fruktträd funkar…

Casper
0

Hassel??

Casper
0

Ingen som vet om det funkar med hassel? Sånt kan jag knycka i nästan obegränsad mängd nämligen…

Sosso
0

putt

Maaliin
0

Kan man ge grenar från gran eller är det giftigt?

PRO_Anders
0

#17: Gran och En går bra…

PRO_Anders
0

#14: Efter ett snabbt Googlande så visar det sig att många ger hassel till sina kaniner, så svaret torde vara givet.

JA, hassel går bra…

Maaliin
0

#18 - Okej, då vet jag!