Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselallmäntköpes-säljes-transportkaninungar-och-avelutanför-ämnet-otbur-och-aktiveringmat-och-utfodringbildermåste-skriva-av-migkaninhoppning-och-selartips-id-er-bloggar-och-hemsidortävlingar-och-lekarnamnförslagkullplaneringom-sajten-och-ifokusutställningmånadens-kanin
Läst 591 ggr
Lovilina
1

Akut kaninomplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej!
Jag har kommit i kontakt med en tjej som letar hem åt grannens kanin. Tydligen vill grannarna inte ha kvar den utan vill avliva honom men eftersom det kostar pengar och de inte vill lägga en krona på honom har de honom bara i hans utebur just nu. De ger honom inte heller någon riktig mat utan ställer tydligen ut deras gamla rester som han ska äta! Så fruktansvärt, han verkar också vara en sådan himla fin kanin, rumsren och går fint i koppel. ( skickar med några bilder ). Är det någon här som har möjlighet att ta emot honom eller vet någon som är intresserad…?

Irmelina
0

Men var i Sverige finns kaninen?
Hur gammal är han?
Är han kastrerad?

frer
0

Det finns många kaninhjälp-organisationer som placerar om kaninerna, så det finns säkert ett annat fint hem för honom. Varför gillar de inte honom? Jag bor i Stockholm och har redan 4 kaniner så det blir fullt upp för mig men om ni kan bara lämna av honom hos mig så kan jag ta hand om honom, annars kan du kontakta t.ex.

https://www.smadjurschansen.se/soker-hem/kaniner-hanar/

eller https://www.mitti.se/nyheter/har-far-ratade-kaniner-en-andra-chans/repsay!MjUzPTbIEjqloQln2B9Qew/

• Redigerat 2021-08-23 11:36 av frer
Lovilina
0

#1: Han är runt 1 år gammal och kastrerad

Lovilina
0

#2: Tror bara de tröttnat egentligen. Så du skulle kunna tänka dig att ta emot honom?

Calcifer
1

Det hjälper nog om du säger vart i landet kaninen finns.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lovilina
0

#5: Stockholm:)

Calcifer
1

Har de som äger kaninen sagt att de vill omplacera honom? Lagligen så kan inte du lova bort någon annans kanin om de inte själva sagt att det är okej.

sp0ngeb0b
0

Men åh fy, stackars kaninen. Fint att du engagerar dig! Tänker som #7 att det kanske inte är läge att leta nytt hem åt någon annans kanin, om de inte uttryckligen bett dig eller sagt att det är okej, men annars kan du ju be dem att göra inlägg i en omplaceringsgrupp på facebook. Där kan de säkert hitta någon snabbt om de skriver att alternativet är avlivning.

Lovilina
0

#8: Jag känner inte den här familjen utan det är deras granne som bett mig om hjälp. Tror knappast att familjen själva gör något för att hitta ett nytt hem och det är alltså hon som skrivit till mig som måste ta hand om den helt just nu och eftersom hon har ansvaret och familjen inte vill ha kvar honom så har hon alltså bett mig att hjälpa till och fråga runt efter någon som kan tänka sig ta emot honom.

Lovilina
0

#8: Hon har lagt ut inlägg på Facebook men inte fått något svar och eftersom hon egentligen inte vill skriva att kaninen nästan vanvårdas ( för familjen kanske läser det ) verkar det inte som andra förstått ur akut det är.

• Redigerat 2021-08-23 15:32 av Lovilina
Calcifer
0

Jag tycker du gör något jättefint, det enda jag ville du skulle komma ihåg är att om ägaren till kaninen själv inte gått med på omplacering går det inte att tvinga fram. Det är enbart de själva som måste säga okej till det hela.

91Marran
1

Anmäl ägaren till kaninen.

Mvh
Mig

Lovilina
1

#11: Förstår, men de vill alltså sälja honom😊

Ulvelin007
0

Hur stor, ras?

Ulvelin007
0

Ungefär, om du vet såklart♥️

Lovilina
0

Han är ju ganska stor som du ser på bilderna, Gotlandskanin🥰 Går på låda.

Calcifer
0

#13: Då är det bra gjort!
Hoppas du hittar rätt hem till kaninen. Skulle själv erbjuda mig som jourhem om jag inte redan hade djur och dessutom inte bodde drygt 8 timmar från Stockholm. :P

Ulvelin007
0

Åh, verkar han kunna gå bra ihop med andra kaniner? Haren gotlandshona som söker sällskap me tyvärrr måste jag sälja min andra innan jag kan ta hem en ny🦋

Lovilina
0

#18: Tror han skulle trivas superbra med en annan kanin! Är din en ute- eller innekanin?😍 Hur bor hon osv.

Ulvelin007
2

Tvåfack ute 160x80x80 per fack med ramp emellan (stängt nu då kaninerna inte går ihop). Nedre har en lucka ut till 13kvm Hage med sandlåda och lite gömställen, stubbar osv där jag öppnar upp på morgnarna. På sommaren (landstället) är kaninerna lösgående på gården dagtid när vi är hemma.

Lovilina
0

#20: Det låter verkligen helt fantastiskt! Grannar, hon som tar han om kaninen skrev att hon började gråta av lycka när hon läste ditt meddelande🥰 Vill du kanske ha hennes nummer? Alternativt om du ger henne ditt.

Ulvelin007
0

Åh vad kul, somsagt måste jag först bli av med en kanin tyvärr. Men kan du skicka hennes nummer till mig här privat?♥️

Lovilina
0

#22: Vet du hur man skickar meddelanden privat här?😊

Ulvelin007
0

#23: Skickade ett, gå in på din profil och under meddelanden tror jag✨

Ulvelin007
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår kväll flyttade han in

[EM_L]
0

#25: Har bara läst här men skönt att han har fått ett hem hos dig!

Lovilina
0

#25: Så otroligt bra att det löste sig! Han kommer ha det såå bra hos dig!😍