Vitakraft pellets & annat
Jag har vitakraft pellets till min kanin. Men är det bra mat? Vill gärna ge min kanin bra mat, helst inte för dyr. Vet att många nu kommer tycka att om man ska ha djur ska man ha pengar till det, men jag anser att min kanin har ett perfekt hem och får allt hon behöver. Men vill ge henne rätt mat till ett bra pris! Lägger in en bild på maten jag har just nu.
Har även köpt gnagarstänger till min kanin, men är osäker på om det är bra att ge? Finns det någon bra sida som säljer bra godis,mat, leksaker osv? Har kollat arken zoo men tycker inte dom har så jättemycket i sitt utbud! Försöker hitta roliga leksaker som även är bra ”träning”
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Vita Krafts pellets och skulle istället ge Brit eller Cuni Complete eller Selective. Det räcker rätt så länge om man köper kanske 1,5 kg.
Gnagarstänger har jag. Dock ger jag inte en hel stäng på samma gång utan lite varje vecka. Själv så torkar jag frukt istället för att köpa eftersom det bara är onödigt att hålla på och köpa kanin godis.
Har inte så bra koll på den pelletsen du har men en bra pellets ska innehålla mycket fiber minst 16 % helst högre. Och om du vill hitta bra saker för bra pris så har zooplus massa saker och det är alltid extrapris på många saker.😊
#1: Okej, tack så mycket! Finns det att köpa på arken zoo? Det är den enda djuraffären som finns nära mig är arken zoo. Finns säkert online men tycker om att kunna kolla i affärer haha. Vad torkar du för frukt? Skär du bara upp bitar och låter dom torka eller gör du på något annat sätt?
#2: Okej, tack så mycket. Har kollat lite online, men vill inte beställa på någon sida som inte är bra. Men då får jag gå in och kika på dom sidorna!
#3: Tack så mycket, ska kolla vad jag hittar för roliga saker!
#4: Ja. Jag köper mitt Brit pellets på Arken Zoo och Bevies älskar dem.