min kanin rymmde
hej! jag har två kaniner en som är tam och en som är mindre tam, dem bor i samma bur med ett stängsel emellan sig så dem inte ska börja bråka.
den mindre tama kaninen började gräva ett hål i sin del av buren, villket var väldigt konstig efter som det är höns nät i botten av burren…
i kväll när jag var ut till kaninerna och gav dom mat så såg jag inte Cleo som den minder tama kaninen heter, men när jag kommer ut igen 2 minuter senare efter att fyllt på deras vatten flaskor så sitter Cleo utanför burren.
jag har en extra bur som är lite upp höjd från marken där vi satt Cleo, för vi kan ju inte sätta henne i sin bur eftersom det är ett hål.
vad ska jag göra? ska jag täppa igen hållet och lägga tillbaka henne eller låta henne vara kvar i extra burren? eller kanske bytta golv i burren? snälla ge mig lite tips? så jag vet vad jag ska göra!
Ha kvar henne i den upphöjda buren just nu. Men om den gamla buren är bättre för henne så byt underlag. Har du möjlighet att gräva ner nät under marken? Är inte så duktig på nät, men tror att fyrkantigt är bättre än hönsnät.
//
Lucille
Hönsnät är ganska enkelt för kaniner (och även andra djur t.ex. rovdjur) att ta sig igenom, så hon har nog bara gjort ett hål i nätet. Jag skulle råda dig att byta ut det till ett bättre nät innan du sätter tillbaka kaninen. Det räcker inte att bara täppa igen hålet för hon kommer gräva sig ut igen. Är inte helt insatt men tror minknät är det bästa, i andra hand putsnät.
#1: tack!
#2: tack!