Kanin iFokus

Kanin

Läst 105 ggr
Koali
0

Vad e de för ras tror ni?

Hej, när jag köpte den vit göra hanen sa säljaren att han var belgisk jätte och tänkte att jag kan ju såklart lita på henne. Men fått reda på att belgisk jätte inte kan vara den färgen så vad tror ni han är? Han väger 2,5/3kg. Jag gissar på fransk vädur men vet inte. Och den svart gissar jag på Alaska MEN hennes bror är viltbrun. Har de någon betydelse? Eller vad kan hon vara för färg annars? Hon väger ca 4kg men normalt väger hon 2/3kg innan hon fick en kull

Koali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Bilder kommer starx

Koali
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hanen som skulle vara belgis jätte

Koali
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Honan jag gissar på Alaska

Zvintos
0

Hur gammal är den belgiska jätten? En fullvuxen belgisk jätte brukar väga kring 8+ kg. Har själv ägt en som var lite mindre och vägde 7,6 kg som vuxen. Belgiska jättar finns i vitörat, men det är inte en godkänt teckning för utställning (det är det inte på någon ras).

Vad gäller honan, menar du att du tror hon är rasen alaska? Svart är hon ju till färgen, men hon kan inte vara renrasig alaska. Själva rasen alaska är nämligen enbart svart och om hennes bror är viltbrun innebär det att hon antingen inte är renrasig alaska eller helt enkelt någon annan ras/blandning.

Koali
0

#4: Hanen e 1år ungefär och väger 3kg ungefär så tror han har någon mer ras i sig men vet inte vad. Jag gissar på att honan är Alaska i sig då hon är väldigt men vet inte vilken mer ras