Säljes
Nu gör jag en ny tråd PGA Tjafs i andra tråden i denna tråden vill jag inte att någon som är imot svarar.
Ja som sagt ska jag eventuellt para min kaninhona Snowflake Japposhine i Mitten av maj. Och jag vet att jag är tidigt ute.
E. Whiskas King
U. Snowflake Japposhine
Ras: Lejonhuvade
Pris: Inte bestämt än men mellan 100-400
Paras: I vår nån gång ;)
Man får med Härstamnings bevis, Lite fakta blad (Om det behövs)
Just nu har jag 5 stycken som kanske vill köpa.
Jag kommer eventuellt behålla en kanin unge.
Mvh Jennie ;)

Det räcker med en tråd! Finns typ tre om SAMMA sak.

ne det finns typ 7!!

Men asså! Vi fattar att du vill ha intresseanmälningar på din kull ''/ Men jag tror att det är rätt onödigt att du annonserrar ut här.

3# varför det är en kanin sida

2# det finns inte 7 trådar nu får du ta och ge dej

jag trodde det, men iallfall 5 st

Det finns 2 t¨rådar

nee, du har ju Avel, Kaninungar, Kullar, Para mm

Men jag måste ju fråga saker
Frågor kan man samla i en tråd.

jo, men du behöver inte göra typ 5 trådar om det.

Inte intesserad

Inte jag heller.
#4: "3# varför det är en kanin sida " De flesta tycker väl att kullen är oseriös. Och det är nog svårt att kunna lita på dig när du ena stunden säger att din kanin är renrasig, och andra stunden att du inte vet om din kanin är renrasig eller ej. Är man inte helt säker på att ens kanin är renrasig, så skriver man att den är en korsning.

#14 Håller med!
Och det är verkligen många trådar. 30% av kanin.ifokus handlar typ om det känns det som.

Men jag tar ju reda på saker och sätter in såklart
Ungarna kommer bli 100% Renrasiga ;D
#16: Hur vet du att din kanin är renrasig?
Är du medveten om att honan kan dö om något går snett? Klarar du av att avliva ungarna själv ifall det skulle bli akut och du skulle vara ensam hemma? Vad gör du om ungarna visar sig ha bettfel?

Ja jag klarar att avliva ungarna.. ja jag vet att mamman kan dö
Om ungarna har bettfel frågar jag på kif.
Ska försöka lära mej mer om bettfel och sånt xP

Inte intresserad..
#14 - håller med dig!
Kan man få ett svar på denna fråga med? #16: Hur vet du att din kanin är renrasig?

Asså Jappos föreldrar är 100% Renrasiga och Jappo är också renrasig.

Är du HELT säker.
hur kan du veta det om ingen av de har stamtavla? om du inte ens vet vem som födde upp jappos föräldrar.
Om du har skrivit det någon stans så har jag missat det.

Hon som födde upp Jappos föreldrar heter Yvonne

och?
Kan du säga vad yvonne & emma heter i efternamn då?

mm det kan jag Emma Fagrell och Yvonne Nordblad

#7 Du har startat trådarna: "Avel", "Säljes", "Allt ordnat", "Para", "Ot", "Kaninungar", "Kullar", "Transport"
Alla trådar handlar om samma sak!

det är 8 trådar!

Jag kanske inte ska para Jappo PGA att hon har dold släkt!

okej..

Jag kanske ska köpa en som jag vet bakrunden på. Har önskat mej en kanin i julklapp.

#30: JÄTTEBRA!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Du har alltså startat 8 trådar om hur du ska para henne o.s.v och berättat att föräldrarna är renrasiga och vilka som fött upp dom. Och nu säger du att du inte ska para henne längre p.g.a okänd släkt :S
#30: "Jag kanske inte ska para Jappo PGA att hon har dold släkt!" Men, du har ju tidigare påstått att du kände till hennes släkt, och att hon inte hade några bettfel mm i släkten? Hur ska du riktigt ha det nu?
#35 håller med… Det är liksom inte bara en lek att para kaniner.

Asså ja Emma sa det! Men jag har bestämt mej att inte lita på henne nu.
#37: Vad gör att du inte längre kan lita på "emma" då?

asså hon kan ju inte veta allt. eftersom hon inte har stamtavla.

tar du en kull eller inte?
Nu blir jag förvirrad..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

40# Jag ska tänka! Jag tror inte det

Verkar som hela kif tycker jag är oseriös.
Vad ska jag göra för att ni inte ska tycka det?

kanske vara seriös.. hehe

Hur ska jag vara det?
#43; PLanera kullen bättre, VÄNTA tills du verkligen ÄR redo! Avla på kaniner du vt bakgrunden på^^
Det är en start.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

men du måste ju veta vad det är för fel du har gjort, annars kommer du ALDRTIG att räknas som seriös i mitt huvud!

jag ska planera en kull nogrannarare och jag ska köpa en kanin jag vet bakrunden på.
När du har bestämt dig, till våren till exempel så kan du ju starta en ny tråd, och förhoppningsvis får du bättre respons då. Men just nu tror jag att det behövs lite mer kunskap och så innan du avlar. Men det är jättebra att du inte avlar på Jappo då du inte vet hennes bakrund.
#48 Jättebra! :)

#48: *tummen upp*
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Först måste det bli jul och då kanske jag får ett ja av mamma i present som jag önskat mej

Fast om jag köper en kaninunge som är 8 veckor i April när kan jag då para kaninen?
#53 Våren -09 ^^ :)
#53: Ung. december nästa år skulle jag säga.

Jag kanske köper en som är lite äldre än 8 veckor då eftersom jag hittat en att para med.
Dethär visar att du tar lite ansvar, du tänker nu på ett moget sätt och det är jättebra! Nu ser man att du tänker på kaninens bästa. Det är ett seriöst sätt :)

Jag ska kanske ta hand om en kanin som någon inte kan ha kvar ;)
#58 :) Glöm då inte att köpa/ ta hand om en kanin med papper, antingen stamtavla eller härstamningsbevis ^^

#58 Det tycker jag vore jättebra! :) Istället för att ta kull då?

Nej men asså jag köper en hona som är lite äldre och har härstamningsbevis Och stamtavla sen väntar jag ett tag så jag lär känna henne sen så kanske jag tar en kull ;)
#61 Det tycker jag låter mycket bättre :)

Ja det tycker jag med ;) Då blir det nog lättare att sälja också ;)
Jag säger till hon jag pratat med att det inte blir Jappo xP
#63 Joo, och så är det säkrare för dig och kaninerna :)

#61 Okej :)

Skulle någon vilja hjälpa mej att hitta en ? ;)
Vilken ras? är du ute efter då? ^^

Lejonhuvad ;)

först ska jag kolla runt här på kif ;)
#68 Okej ^^ Jaa, kanin-net kanske har lite länkar till uppfödare, där kan du ju kolla :)
Tycker det är mycket bra att du har ändrat dig.
Vill bara, inte något illa menat, påpeka att du dock är väldigt ung. Du skrev att du kan avliva ungar om de föds med något fel, så de verkligen måste avlivas på stört.. Hur tänkte du att du skulle avliva dem? Klarar du av det själv?
Har inte funderat på att vänta, kanske 3-4 år till? Då har du helt klart bättre erfarenhet av kaniner med tanke på att du har haft Jappo längre = lärt dig mer, samt läst på mer och kanske hälsat på hos uppfödare osv .. Det är viktigt att vara kaninerfaren innan man ska ta en kull. Du kanske då också är lite mer mogen och seriös för Att ta en kull.
Och du skriver att din mamma skulle hjälpa dig, i någon annan tråd. Har hon erfarenhet då? :-)
Lycka till, :)

Vet nån en hona som är tillsalu? xP

71# Jag vet inte om mamma har erfarenhet men hon ska hjälpa mej om jag tar en kull iaf
Tack ;)

Jag tycker att du är för ung för Att ta en kull.
#73 Okej .. Men du har fortfarande inte svarat på mina 2 andra frågor, så jag skriver dem igen, då jag vill ha det klart för mig ..
1. **Hur tänkte du att du skulle avliva ungarna? Klarar du av det själv?
2. Har inte funderat på att vänta, kanske 3-4 år till?**

Jätte bra! :D Lycka till med ditt sökande :)
#74 Jag håller med där ..

är jag för ung med min Mammas hjälP?

Man måste inte ta en kull för att man har en kanin. Jag orkar seriöst inte med det här tjaffset, hon ändrar sig bara hela tiden!

#78 Ja.
#74; Håller med ^^
(Shit vilken cool Avatar du har :O *avis*)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
**
Jennie, kan du svara på mina frågor i #75?!**
#18 Om kaninerna har bettfel, ringer du en veterinär och frågar. Det är bättre att höra från en utbildad djurläkare först och främst än att fråga här på KIF, även om det finns väldigt många här som är mkt duktiga med kaniner=)

1# ja jag åker till vetri
2. vet inte,
#85; Fråga 1 var nog mer menad om ungen behövde akut avlivning och du var ensam hemma^^ (tror jag)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#85 Det kostar pengar att avliva hos veterinär. Och om det är akut så får kaninen lida på väg till veterinären. Man ska helst avliva missbildade kaninungar själv hemma. Vet du hur man gör det? KAN du göra det?

Nej det vet jag inte, nån kanske kunde säga det så lär jag mej.
#88: Tro mig, det är inget du vill göra själv. JAG hade problem med att avliva en unge och jag har ändå haft kaniner i snart 8 år (är 19). Grät en hel del efteråt.

Jag hade inte klarat av att avliva en unge. Det hade någon annan fått göra åt mig..

90# förstår xY det är nog svårt :/

Det var en uppfödare här nere som hade 3 kullar samtidigt och det blev inge små kullar. Sammanlagt fick hon 15 ungar. Hon fick sålt ca 5 st. Resten fick hon lämna till en i Arlövs kaf som avlivade ungarna.

92# Oj vad många :O vad var det för ras?

#92 Sorgligt när man inte får ungarna sålda.

Vad bra att du nu har tänkt till och inte kommer ta kullen! :)

#93: Dvärgvädur fuchs. Det var 3 oliks kullar
usch! jag skulle ALDRIG klara av att avlia ungarna om dom var missbildade och det var akut. jag rysser bara tanken på att man måste avliva dom, och på hur man ska det själv!
Men jag ska ju inte ta kull, isåfall blir det om några år, vill ju inte vara oseriös. vill ha mycke kunskap inann.
Jag tycker du ska vänta några år!

Jennie: Får man fråga vad din mamma tycker om att du ska ta e kull? Man undrar ju lite var föräldern befinner sig när ens barn vill göra något som kanske inte är så lätt som man tror..

98# Hon säger såhär: Vi får se till våren Jennie
#86 Precis!
#88 Allså jag blir galen på dig! Varför ljuger du? "Ja jag klarar att avliva ungarna." . Kolla själv i #18! Jag tycker verkligen inte du är mogen och seriös nog för Att ta en kull. Vet du inte vad du skriver?! Du säger ju tvärt emot vad du sagt innan!:S

100# Men jag trodde ni mena att åka till vetrinären å avliva
Tycker att ni kan ta det lungt nu, hon har ju bestämt sig för att inte ta någon kull ännu.

#102 Hon säger ju fortfarande att hon ska få en kanin i julklapp eller något och avla på till våren ^^

Alexandra snälla lås denna tråd. Gör en ny när jag ska avla med en annan kanin,
#103 Att hon Kanske ska få en kanin ja ^^
Låser denna då, på trådskaparens begäran.
Elina. skrev: "_Klarar du av att avliva ungarna själv ifall det skulle bli akut och du skulle vara ensam hemma?"
_Du svarade: Ja jag klarar att avliva ungarna..
??????????
hur skulle du avliva kaninungarna då ?